Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

KULko – RAZVOJ KULTURNEGA KAPITALA ROMSKIH UČENCEV

 

O PROJEKTU 

Zaradi odsotnosti utelešenega in opredmetenega kulturnega kapitala, ki vpliva na razvijanje pismenosti v družinskem okolju, posledično pa se razvijanje nadaljuje v sistemu izobraževanja, so romski učenci ob vstopu v šolo prikrajšani, saj morajo nadoknaditi temeljno pismenost, ki so si jo drugi učenci pridobili v družinskem okolju. Ker posledično že v najzgodnejšem obdobju izobraževanja zaradi tega manka le s težavo dosegajo minimalne standarde znanja, se posledično prepad v znanju med njimi in njihovimi sovrstniki poglablja. Veliko romskih otrok vstopa v izobraževalni sistem iz okolij, ki so izolirana od večinske populacije. Primarni habitus romskih otrok je namreč v celoti neusklajen s habitusom in praksami izobraževalnega sistema. Z vključitvijo v izobraževalni sistem so Romi sicer podvrženi spreminjanju primarnih kulturnih vzorcev, ki veljajo za njihov primarni habitus. S projektnimi aktivnostmi projekta KULko bomo vplivali na razvoj bralne pismenosti pri romskih učencih in tako izenačevali možnosti romskih učencev na področju akademskih dosežkov, saj projektne aktivnosti vplivajo na zmanjševanje razlik v stopnji bralne pismenosti in kulturnega kapitala med romskimi učenci in učenci večinskega naroda.

 

Nosilec projekta:

Ljudska univerza Zavod za izobraževanje odraslih in mladine Lendava.

Partnerske organizacije:

  • Pučko otvoreno učilište Čakovec (Hrvaška),
  • Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci
  • Osnovna škola Orehovica (Hrvaška).

 

CILJI PROJEKTA:

  • nadomestiti manko kulturnega kapitala romskih učencev,
  • razvijati bralno pismenosti pri romskih učencih,
  • okrepiti vlogo učiteljev pri dvigu ravni kulturnega kapitala pri romskih učencih,
  • okrepiti dejavnosti učiteljev za krepitev dviga kulturnega kapitala pri romskih učencih,
  • zmanjšati razlike v stopnji bralne pismenosti in kulturnega kapitala med romskimi učenci in učenci večinskega naroda,
  • razviti inovativne pristope in pripomočke za delo z romskimi učenci in učenci drugih ranljivih skupin,
  • poglobiti razumevanje romske tematike pri večinskem prebivalstvu.

 

REZULTATI:

  • analiza trenutne ravni kulturnega kapitala romskih učencev in priprava poročila, ki bo osnova za pripravo učnega načrta,
  • učni načrt za dvig ravni temeljnega kulturnega kapitala romskih učencev,
  • didaktični material za dvig ravni kulturnega kapitala romskih učencev,
  • vključitev romskih učencev v dodatne aktivnosti za potrebe dviga kulturnega kapitala (izvedba aktivnosti, šolsko glasilo),
  • kompetentnejši učitelji razrednega pouka na področju dela z učenci, pripadniki romske skupnosti.

 

AKTIVNOSTI PROJEKTA:

  • Poročilo o analizi trenutne ravni kulturnega kapitala romskih učencev,
  • Priprava skupnega učnega načrta za dvig ravni temeljnega kulturnega kapitala romskih učencev,
  • Priprava didaktičnega materiala za potrebe izvajanja aktivnosti za dvig ravni temeljnega kulturnega kapitala romskih učencev na podlagi pripravljenega učnega načrta,
  • Pilotno izvajanje aktivnosti po učnem načrtu z izdajo šolskega glasila romskih učencev.

 

NAMEN PROJEKTA Razvoj kulturnega kapitala romskih učencev (v nadaljevanju KULko) je bil predvsem okrepiti vlogo učitelja pri dvigu ravni kulturnega kapitala romskih učencev in s tem zmanjšati neenakosti na področju izobraževanja med romskimi in neromskimi učenci v osnovnih šolah. Vsi partnerji imamo izkušnje s sodelovanjem z lokalno romsko skupnostjo, in prav te različne izkušnje so nas vse pripeljale do iste ugotovitve; da so torej romski otroci še danes zaradi odraščanja v drugačnih okoljih pogosto prikrajšani pri razvoju kulturnega kapitala večinskega naroda. Posledično so njihovi učni in kasneje tudi karierni uspehi veliko slabši v primerjavi s prebivalci večinskega naroda. Projektni partnerji smo zato podrobneje raziskali razlike v kulturnem kapitalu romskih učencev v prvi triadi in predšolski vzgoji na partnerskih šolah. Te ugotovitve so podlaga za izdelavo didaktičnih gradiv in drugih pripomočkov, ki bodo učiteljem, vzgojiteljem in drugim pedagoškim delavcem v pomoč pri dvigu kulturnega kapitala romskih učencev in drugih ranljivih skupin.

 

PROJEKT KULko je trajal 18 mesecev, in sicer od  1. 3. 2022 do  31. 8. 2023.

Predstavniki šolskega projektnega tima so:

  • ravnatelj, mag. Stanko Čerpnjak,
  • Samira Horvat,
  • Petra Smej,
  • Romana Glavač,
  • Stanka Zver,
  • Andreja Sever,
  • Tajda Kokaš,
  • Adriana Horvat.

Zapisala: Samira Horvat

vodja šolskega tima

 

DOKUMENTI IN GRADIVO:

 

Vsa polja so obvezna.

Skip to content