Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Mednarodni simpozij na OŠ Franceta Prešerna Črenšovci z naslovom Učenje – izziv ali na(d)loga šole 21. stoletja

 

Na OŠ Franceta Prešerna Črenšovci je v petek, 21. in v soboto 22. 2. 2020 potekal 13. mednarodni simpozij z naslovom Učenje – izziv ali na(d)loga šole 21. stoletja.

Simpozija se je udeležilo 260 prijavljenih udeležencev, od tega kar 180 aktivnih iz Slovenije in še iz 4 drugih držav (Madžarske, Srbije, Črne gore in Hrvaške).

Udeležence so v uvodu s kulturnim programom o Prešernu pozdravili najprej učenci, nato pa še ravnateljica mag. Marija Horvat ter  predstojnica ZRSŠ OE Murska Sobota gospa Irena Kumer. V soboto je vse prisotne pozdravila še županja občine Črenšovci, gospa Vera Markoja.

Simpozija so se udeležili gostje iz Srbije iz OŠ Vuk Karadžič iz Surčina in gostje iz Črne gore iz OŠ Dušan Korač Bijelo Polje ter iz naše bližnje Hrvaške – OŠ Mursko Središče in OŠ Sveti Martin na Muri in predstavnika Varaždinske županije, dr. Miroslav Huđek (zadolžen za nadarjene učence) in Robert Kelemen. Imeli smo tudi gostjo iz Madžarske, Rita Mezei, iz glasbene šole v Hatvanu.

Plenarni predavatelji prvega dneva simpozija so bili Aljoša Bagola, Marko Juhant, dr. Emilija Stojmenova in dr. Miroslav Huđek. Drugi dan so nas na plenarnem delu nagovorili Jože Magdič, Andreja Holsedl, dr. Karin Bakračevič,  psihologinja in Rita Mezei, učiteljica klavirja. Plenarni predavatelji so nam na srce položili veliko resnic in dokazov o tem, kako modri moramo biti pri uporabi in smiselnosti tehnologij, ki je lahko kljub svoji uporabnosti tudi zelo nevarna. Dobrodošla so bila znanja o delovanju možganov, njihovi funkciji in razvoju , saj je to najmočnejše in edino orodje za učenje, ki ga je potrebno skrbno načrtovati, izvajati, zanj motivirati, znati evalvirati in samoregulirati. Posebej smo spoznali značilnosti učenja fantov in deklet, kar naj bi upoštevali že v sami pripravi na učenje.

Tudi letošnji simpozij je bil obogaten s šestimi delavnicami, ki so jih pripravili različni izvajalci na različne teme. Predvsem je beseda tekla o sprejemanju drugačnosti, sodelovanja s starši, ustvarjanju vključujočega okolja, komunikaciji med učiteljem in otrokom ter spoznavanja sprostitvenih tehnik v ohranjanju dobre psihične in fizične kondicije.

V skupinah pa smo bili priča neštetim dobrim primerom uspešnih praks, ki jih lahko uporabimo ali pa jih lahko priredimo in spremenimo glede na naše učence, naše okolje in končno tudi na nas same – učitelje. To je avtonomija učitelja, ki ga v razredu ne more nadomestiti nobena tehnologija. Še tako napredna tehnologija  zaenkrat še ne vidi v srce, ne more sočustvovati, ne presojati v dobro otrok. Zato so posebej pomembni odnosi in dobra klima, ki je pogoj za srečno učenje.

 

V glasbenem delu programa se je predstavila skupina Ethnotrip.

Simpozij je bil tudi medijsko zelo odmeven. Dvodnevno druženje je bilo za vse prijetno, zanimivo in predvsem uporabno, saj bodo udeleženci lahko vse slišano in videno uporabili pri svojem delu z učenci, da bo učenje lažje in bolj prilagojeno ter po meri vsakega posameznika. Učenje naj postane izziv in to naj bo naloga vseh, ki delamo v vzgoji in izobraževanju.

Prepričani smo, da je naš simpozij razširil naše znanje in nam dal novih priložnosti za spremembe in izzive, ki nas čakajo na področju učenja v šoli 21. stoletja.

Hvala vsem notranjim in zunanjim sodelavcem, ki ste kakorkoli pomagali pri pripravi in izvedbi tako množičnega dogodka.

 

mag. Marija Horvat, ravnateljica

Vsa polja so obvezna.

Skip to content