Delavnica: Strah in pogum, 4. razred
Z učenci 4. A in B-razreda smo izvedli delavnico na temo STRAH in POGUM.
Namen:
- Učenci prepoznavajo različne vidike poguma in povedo, kaj zanje pomeni pogum
- Prepoznavanje resničnega strahu in strahu iz prepričanja
Navodilo za delo:
Uvodni razgovor na naslednje trditve in vprašanja:
- Ne moreš biti pogumen, če te ni strah.
- Pogum, da prosimo za ODPUŠČANJE, da priznamo svoj STRAH, da prosimo za POMOČ.
- Pogumen si takrat, ko narediš stvari, ki so pomembne, čeprav te je strah.
- Resnični strah je pomemben in ima svoj namen. Pomaga nam, da smo previdni in pazljivi in tako zmanjša možnosti, da se nam kaj zgodi.
POGUM:
- Kaj je pogum?
- Kaj vam pomeni pogum?
- Povedat vsaj eno stvar, kdaj ste se počutili najbolj pogumne, kakšni so bili vaši občutki?
STRAH:
- Kaj je strah?
- Ali vas je kdaj strah in česa?
- Po uvodnem razgovoru učenci zapišejo na list papirja primer, kdaj so bili pogumni in kdaj jih je bilo strah in česa in kako so se takrat počutili. Primer predstavijo svojim sošolcem.
Mnenja učencev:
Učenci so zapisali, da jih je v šoli strah spraševanja, govornih nastopov, nastopanja, ocenjevanja, krosa. Strah jih je obiska zdravnika in zobozdravnika, teme, psov, biti sam doma, nastopov v glasbeni šoli… Strah premagujejo tako, da si govorijo pozitivne afirmacije, zamižijo in štejejo do deset, se zaposlijo z branjem ali televizijo… Ko strah na različne načine premagujejo, so pogumni in nase zelo ponosni.
Zapisala: Ana Petek, varuh etike in vrednot