Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Program mednarodnega strokovnega simpozija 2015

Mednarodni strokovni simpozij

»AVTONOMIJA DELA Z VIDIKA POSEBNIH POTREB IN NADARJENOSTI UČENCEV«

 

Tuji udeleženci: Csilla Fuszek (Madžarska), Marina Marsić, Jasmina Jović, Milan Terzić, Dragojle Sekulić (Srbija), Tatjana Kelnarić, Ksenija Pletenac, Helena Vidović, Andreja Sedlar, Tatjana Žižek, Dragica Benčik, Dinka Žulić (Hrvaška)

 

PROGRAM SIMPOZIJA

 

PETEK, 13. 2. 2015

 

8.30–9.00 Prihod, prijava udeležencev
9.00–9.15 Kulturni program
9.15–9.30 OTVORITEV mednarodnega strokovnega simpozija in pozdravni nagovor:

  • mag. Marija Horvat, ravnateljica OŠ Franceta Prešerna Črenšovci
  • Anton Törnar, župan Občine Črenšovci
  • Irena Kumer, predstojnica ZRSŠ, OE Murska Sobota
9.45–10.30 Predstavitev dobre in odlične prakse z učenci v razredu (strokovni delavci domače OŠ)

  • Petra Cigan, Renata Žerdin, Matejka Koštric: Wie du mir, so ich dir – igralne urice z invalidskega vozička v oddelku vrtca – učilnica 1
  • Karmen Zadravec : Kako spodbujamo branje v drugem razredu? – učilnica št. 46
  • Nataša Litrop: Učenci s posebnimi potrebami pri pouku družboslovja v osmem razredu – knjižnica št. 58
  • Andreja Sever: Interpretativno branje učencev na predmetni stopnji – učilnica št. 30
10.30–10.45 ODMOR
PLENARNI DEL simpozija (telovadnica)Moderatorka: Romana Glavač
10.45–11.15 dr. Mojca Juriševič (PEF Ljubljana): Spodbudno učno okolje za nadarjene učence v šoli
11.15–11.45 mag. Tanja Bezić (ZRSŠ OE Maribor): Individualni načrt vzgojno-izobraževalnega dela za nadarjenega učenca (INDEP) in meje avtonomije šole in učitelja
11.45–12.15 Csilla Fuszek (EU Talent Centre, Madžarska): Talent točke na Madžarskem
12.15–13.15 KOSILO
13.15–14.15 OKROGLA MIZA, moderatorka: Nataša Litrop, OŠ Franceta Prešerna Črenšovci, SODELUJEJO: Darko Đurić, Robert Markoja, Janko Kodila, dr. Simona Rajtar, Igor Magdič, Matejka Koštric
14.15–14.30 ODMOR
14:30–15:50 PREDSTAVITVE V SKUPINAH

 

SKUPINA A, učilnica št. 39

14.30–15.50 Moderatorka: Stanka Zver

  • Petra Soklič: Avtonomija učitelja pri diferenciaciji in individualizaciji pouka in sodelovanje s svetovalno službo – izziv ali ovira (OŠ Tržič)
  • Nataša Ritonja: Nudenje pomoči učencem z učnimi težavami pri matematiki (OŠ II Murska Sobota)
  • Petra Pipenbaher: Drugačnost nas dopolnjuje (OŠ Rače)
  • Klavdija Kropec: Kdaj se bomo začeli učiti brati in pisati? (OŠ Vransko-Tabor)
  • Jasmina Zalar: Diferenciacija in individualizacija pouka (OŠ Tržič)

 

SKUPINA B, učilnica št. 29

14.30–15.50 Moderatorka: Jelka Pal

  • Mateja Zelko: Zgodovina po inovativno (OŠ P. V. Bistrica)
  • Marina Maksić, Jasmina Jović: Rad sa nadarenim učenicima, primeri dobre prakse (OŠ Vuk Karadžić–Surčin, Srbija)
  • Nataša Besednjak: Primer dobre prakse dela z dijaki s posebnimi potrebami pri matematiki (Šolski center Celje)
  • Boštjan Štih: Obravnavanje določenih kemijskih vsebin z nadarjenimi učenci skozi eksperimentalno-raziskovalno dejavnost (OŠ Hudinja)
  • mag. Nina Žuman: Dodatne naloge pri ocenjevanju znanja za nadarjene dijake (GFML Ljutomer)

 

SKUPINA C, učilnica št. 30

14.30–15.50 Moderatorka: Bernarda Zver

  • Breda Vöröš: Izzivi pri delu z otroki s posebnimi potrebami (OŠ M. K. Velika Polana)
  • Mojca Stergar, Aleksandra Vadnjal: Bolnišnični učitelj kot avtonomni posameznik (OŠ Dekani)
  • dr. Aksinja Kermauner: Slepi in slabovidni otroci v inkluzivni šoli (UP PEF)
  • Jurij Marussig: Razvijanje prilagojenih didaktičnih pripomočkov za slepe in slabovidne učence pri pouku fizike (OŠ F. P. Kranj)
  • dr. Janja Plazar: Aktivno učenje naravoslovja za slepe in slabovidne otroke s pomočjo prilagojenih učnih pripomočkov (UP PEF)

 

SKUPINA D Open space, učilnica št. 52 (2. nadstropje)

14.30–17.45 Moderator: Tomi Bušinoski

V skupini Open space ne bo v naprej pripravljenih prispevkov s predstavitvami prijavljenih udeležencev. Udeleženci se bodo podali na poživljajočo pot odprtega prostora, kjer bo vsak s svojo odgovornostjo in s svojim prostovoljnim doprinosom pristavil svoj delček znanj in vedenj na temo: Katere probleme in možnosti prinaša delo z učenci s posebnimi potrebami in nadarjenimi učenci? Delo bomo razširili v vseh možnostih in vidikih. Pogosto se srečamo z dilemami in težavami in spet drugič z rešitvami, postopanji in idejami za rešitve istih in podobnih težav. K temu lahko prispeva teorija, ki jo obvladamo, praksa, ki jo izvajamo, in izmenjava izkušenj ter mnenj. Vse udeležence bo vodila skupna diskusija in ustvarjalna pot. Delo v skupini bo oblikovano v duhu »open space tehnologije«. Gre za proces, ki vključuje vse udeležence na zelo intenziven način in je ena izmed oblik dela, ki jo v svetu uspešno uporabljajo. Bodite odprti in dovolite si presenečenje. Vabljeni k sodelovanju!

 

15.50–16.05 ODMOR
16:05–17:45 PREDSTAVITVE V SKUPINAH

 

SKUPINA A, učilnica št. 30

16.05–17.45 Moderatorka: Majda Frančič

  • Polonca Pangrčič: Nadarjeni učenci in individualizirani program dela zanje (OŠ Cerkvenjak – Vitomarci)
  • Tomaž Seliškar: Nadarjenost med avtonomijo in prepuščenostjo sami sebi (pogled starša)
  • Anita Vogrin: Nadarjeni učenci in pridobivanje izkušenj iz podjetništva preko sodelovalnega učenja (OŠ Rače)
  • Vanja Lebar: Umska poigravanja in spomin (LEBARORAMA samozaložništvo)
  • mag. Darko Hederih – izvajalki Tanja Cesnik in Melita Čeleš: Predstavitev taborov za nadarjene (OŠ I. Murska Sobota)

 

SKUPINA B, učilnica št. 39

16.05–17.45 Moderatorka: Vida Dugar

  • Metka Filip: Uporaba sodobne tehnologije pri tehniki in tehnologiji (OŠ P. V. Bistrica)
  • Rihard Murn: Kako staršem olajšati osnovno šolanje otroka s posebnimi potrebami (pogled starša)
  • Alojzija Suhovršnik: Konstrukcija socialne realitete učenca s posebnimi potrebami (OŠ Gornji Grad)
  • Nina Črešnjevec: Delo spremljevalke gibalno ovirane mladostnice (GFML Ljutomer)
  • dr. Irena Marković: Vloga učitelja pri delu z učenci s posebnimi potrebami z vidika teorije izbire (OŠ Rače)

 

SKUPINA C, učilnica št. 29

16.05–17.45 Moderatorka: Nataša Novak

  • Teo Pucko: Kako spodbujati in spremljati razvoj nadarjenosti na področju angleščine? (OŠ P. V. Bistrica)
  • dr. Petra Novak: Informacijsko opismenjevanje (nadarjenih) učencev pri pouku slovenščine (OŠ Žiri)
  • Barbara Peternel: Avtonomija dela z nadarjenimi učenci (OŠ Žiri)
  • Nina Levstik: Dijaška literatura v meta besedilih in na kratkih filmih (Gimnazija Ledina)
  • dr. Tatjana Ferjan: Delo z nadarjenimi – avtonomija učitelja

 

SKUPINA D, telovadnica

16.00–17.45 Moderator: mag. Metka Husar Černjavič

PREDSTAVITEV DOBRE PRAKSE sedmih vrtcev pri OŠ

Sodelujejo vrtci: Bistrica, Dobrovnik, Kobilje, Odranci, Turnišče, Velika Polana, Črenšovci

 

17.45 VEČERJA (šolska jedilnica)
18.30 PREDSTAVA učencev OŠ Franceta Prešerna Črenšovci: Jeder ist anders (kulturna dvorana)

 

 

SOBOTA, 14. 2. 2015

 

PLENARNI DEL simpozija (telovadnica)Moderatorka: Gabrijela Novak
8.30–9.00 dr. Gabi Čačinovič Vogrinčič (FSD Ljubljana): Soustvarjanje spoštovanja otroštva
9.00–9.30 Marko Juhant: Jezni otroci v vrtcu in v šoli
9.30–10.00 Simona Levc: »Kaj naj povem, kako naj povem« – otroci z govorno jezikovnimi motnjami v osnovni šoli
10.00–10.45 TOPLA MALICA
10:45–13:05 PREDSTAVITVE V SKUPINAH

 

SKUPINA A, učilnica št. 29

10.45–13.05 Moderatorka: Laura Horvat

  • Silvo Šinkovec: Delo z nadarjenimi v luči spodbujanja celostnega razvoja osebnosti (revija Vzgoja, Društvo katoliških pedagogov Slovenije)
  • Janko Korošec: Zoisove štipendije – zloraba talentov? (starš)
  • dr. Ivan Ferbežer: Kulturno prikrajšani in kulturno različni nadarjeni učenci
  • Liljana Fajdiga: Vloga in pomen šole pri usvajanju socialnih kompetenc nadarjenih učencev (GFML Ljutomer)
  • Tjaša Veber Stajnko: Pustimo otrokom krila – nadarjenim otrokom ali otrokom s posebnimi potrebami (Ekonomska šola Celje)
  • Suzana Varga: Delo z nadarjenimi učenci v 1. triletju (OŠ III Murska Sobota)
  • Tatjana Žižek, Dragica Benčić, Dinka Žulić: Kvalitetno suočavanje sa stresom kod učitelja djece s posebnim potrebama kao preduvjet autonomije u obrazovanju (Centar za odgoj i obrazovanje Čakovec)

 

SKUPINA B, učilnica št. 30

10.45–13.05 Moderatorka: Nataša Čeh

  • Marinela Pap: Raziskovalna naloga kot oblika dela z nadarjenimi učenci (OŠ II Murska Sobota)
  • Nena Weithauser Plesničar: Klub za razmišljanje – ustvarjalnost in ustvarjalno mišljenje (OŠ F. P. Ribnica)
  • Sandi Šarman: Vloga učencev in mentorjev pri posameznih fazah raziskovalnega dela v osnovni šoli (OŠ Hudinja)
  • dr. Simon Ülen: Konceptualni pouk fizike kot učinkovit učni pristop pri usvajanju višjih taksonomskih nivojev znanja (GFML Ljutomer)
  • Liljana Mićović Struger: Pri pouku slovenščine drugače z drugačnimi otroki (OŠ Ruše)
  • Jerica Golob Peterka: Srečanje z gledališčem pomeni priložnost in izkušnjo, ki je ne more nadomestiti nobeno razumsko spoznanje (OŠ Negova)
  • Vida Fifonja Hanc: Udejanjanja prilagoditev z uporabo IKT pri učencih s posebnimi potrebami (OŠ Odranci)


SKUPINA C, učilnica št. 39

10.45–13.05 Moderatorka: Metka Sabo

  • Barbara Špilak: Delo z dijaki s posebnimi potrebami pri pouku inštrumenta (GFML Ljutomer)
  • Sandra Žvagen: Avtonomija nadarjenega dijaka pri učenju tujega jezika (Biotehniški center Naklo)
  • Elizabeta Petrovič: Inovativnost pri pouku – medpredmetna povezava med zgodovino in nemščino (OŠ P. V. Bistrica)
  • Polonca Vodičar: Spletna učilnica kot pripomoček za nadarjene učence in učence s specifičnimi učnimi težavami (OŠ Vransko-Tabor)
  • Mateja Škrlec: Matematični tabor za nadarjene dijake (GFML Ljutomer)
  • Aleksandra Vadnjal, Mojca Stergar: S pregibanjem papirja do matematike (OŠ Dekani)

 

SKUPINA D, učilnica št. 5

10.45–13.05 Moderatorka: Petra Cigan

  • Andreja Sedlar: Avtonomija vzgojitelja in otrok v vrtcu ter vključevanje otroka z Downovim sindromom v redno skupino vrtca (Dječji vrtić Varaždin)
  • Ksenja Kosi Viher: Vzgojitelji in starši skupaj na poti novih priložnosti z vidika otrok s posebnimi potrebami (Vrtec Ljutomer)
  • Lara Tabor: Čuječnost in otroci s posebnimi potrebami (Vrtec Pedenjped)
  • Maja Kiš: Inkluzija težko slabovidnega otroka v redni oddelek vrtca (Vrtec Pedenjped)
  • Sergeja Zemljarič: Simbolna igra s predšolskim otrokom z motnjo avtističnega spektra (Vrtec Galjevica)
  • Tatjana Kelnerić: Nadarjeni otrok kot iniciator in partner vzgojitelja v delu na projektu (Dječji vrtić Varaždin)
  • Melita Tompa Lebar: Včasih lahko presežem tudi samega sebe (OŠ P. V. Bistrica)

 

RAZSTAVA, telovadnica

Razstava didaktičnih gradiv na stojnici

  • dr. Aksinja Kermauner, dr. Janja Plazar: Svet pod prsti – razstava pripomočkov za slepe in slabovidne učence kot pomoč pri pouku (UP PEF)
  • Jasmina Zalar: Didaktična igra s področja slovenščine in diferenciacija pri družbi

 

13.20–13.30 ZAKLJUČEK mednarodnega strokovnega simpozija

 

Uradni program: Simpozij_program 2015

Vsa polja so obvezna.

Skip to content