Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Izbirni predmeti 2021/2022

 

ELEKTROTEHNIKA

Elektrotehnika je enoletni tehnični izbirni predmet pri katerem učenci pridobivajo temeljna spoznanja o proizvodnji, prenosu in porabi električne energije. Spoznajo možnosti pridobivanja električne energije s klasičnimi in alternativnimi viri in jih preskusijo z modeli. Načrtujejo in izdelajo različne modele električnih naprav s sestavljankami. Pri spoznavanju porabnikov gradijo delujoče modele oziroma uporabne predmete. Pridobljeno znanje povežejo z drugimi naravoslovno-tehničnimi vsebinami (TIT, FIZ, KEM, BIO, GOS). Razvijajo sposobnost za delo v skupini in sposobnost samostojnega reševanja problemov. Spoznavajo poklice s področja elektrotehnike in sposobnosti, ki so zanje potrebne, ter se motivirajo za prihodnje poklicno delo na področju elektrotehnike. Pouk je organiziran v ustrezno opremljeni tehnični delavnici. Praktično delo je prevladujoča oblika pouka. Posebna pozornost je namenjena varnemu delu.

Učenci in učenke lahko izberejo predmet Elektrotehnika  v 9. razredu.

Učitelj: Vlado Žalik

 

GLASBENA DELA

Izbirni predmet v 7. ali 8. ali 9. razredu

Z glasbo smo najbolj povezani, ko jo sami ustvarjamo. A tudi v tem primeru je dobrodošlo, če poznamo, kaj nam glasba prinaša, kaj nam sporoča in kaj lahko mi sporočimo z njo. Pri predmetu glasbena dela bomo spoznavali, kako se tega lotevajo veliki skladatelji, ki jih drugače spoznavamo pri pouku glasbe. Poglobljeno se bomo s posameznim skladateljem in njegovim glasbenim delom. Najboljša je izvedba v živo, zato bomo poskušali uresničiti tudi to. Tako bomo spoznavali glasbene sloge, zvrsti in žanre, navajali se bomo poslušati obsežnejša glasbena dela, se urili v vrednotenju glasbenih del in se ob poslušanju del tudi izražali na različne načine.

Učitelj: Tomi Bušinoski

 

HRVAŠČINA

SPLOŠNI CILJI PREDMETA IP Hrvaščina:

– z razvijanjem jezikovnih zmožnosti razvijati učenčevo samozavest pri rabi hrvaščine v vseh oblikah jezikovne dejavnosti

– pridobiti spoznanja o hrvaškem jeziku kot sredstvu sporazumevanja in umetniškega izražanja

– spoznati jezikovne značilnosti (posebnosti) hrvaškega

– pridobiti osnovno jezikovno znanje, jezikovno kulturo in sposobnosti za rabo hrvaščine v vseh sporazumevalnih položajih, vrstah besedila, funkcijskih in socialnih zvrsteh ter sporočilnih sredstvih

– spoznati sistem hrvaškega knjižnega jezika na pravorečni, pravopisni, slovnični (glasoslovni, oblikoslovni, skladenjski), besedoslovni in stilistični ravnini

– oblikovati stališča o različnih in sorodnih jezikih s primerjanjem zgradbe hrvaškega jezika z zgradbo slovenskega kot prvega jezika in tujih jezikov

– učenca opremiti z znanjem, književno kulturo in informacijami o hrvaški kulturni dediščini za življenje z drugimi v strpnosti in različnostih oziroma za razumevanje lastnega in tujega položaja v večkulturni in večjezikovni skupnosti

– razvijati potrebo po jezikovnem sporazumevanju

– omogočiti in razvijati doživljanje ter presojanje (vrednotenje) estetskih ravni jezika in književnosti

– oblikovati zavest o prednostih življenja v večjezikovni kulturni skupnosti (jeziki in kulture v funkciji zbliževanja posameznikov in narodov)

Učiteljica: Majda Frančič

 

IZBRANI ŠPORT

Športne vsebine se izvajajo v naravi, telovadnici in na zunanjih igriščih. Namen tega programa je poglabljanje vsebin določenega športa. Namenjen je vsem učencem, ne le tistim, ki se z izbranim športom že ukvarjajo. Rokomet bomo dopolnjevali tudi z ostalimi športnimi igrami. Izbirni predmet ponujamo učencem 9. razreda.

Učitelj: Bojan Horvat

 

LIKOVNO SNOVANJE I

Likovno snovanje je enoletni izbirni predmet, vezan na razred:

S svojimi vzgojno-izobraževalnimi nalogami dopolnjuje vsebine rednega predmeta likovne umetnosti. Likovna umetnost pomaga otroku pri razvoju njegove celotne osebnosti. Vsebine so zasnovane po posameznih likovnih področjih na temeljih likovnega pojmovanja, ki jih učenec nadgrajuje glede na svoje sposobnosti. Učenci praktično in teoretično razvijajo občutljivost likovnega mišljenja, opazovanja, zaznavanja, domišljijo, vizualni spomin in ročne spretnosti na področjih risanja, slikanja in kiparstva.

 

LIKOVNO SNOVANJE I – 7. r. – vsebina:

Kompozicija likovnega dela

Prikazovanje površin

Nastanek in vrsta pisav

Učinkovanje barvnih ploskev

Moda

Oblikovanje kipov iz različnih materialov

VREDNOTENJE IN OCENJEVANJE KOT PRI LUM.                                                

Učitelj: Tibor Frančič

 

LIKOVNO SNOVANJE II

Likovno snovanje je enoletni izbirni predmet, vezan na razred:

S svojimi vzgojno-izobraževalnimi nalogami dopolnjuje vsebine rednega predmeta likovne umetnosti. Likovna umetnost pomaga otroku pri razvoju njegove celotne osebnosti. Vsebine so zasnovane po posameznih likovnih področjih na temeljih likovnega pojmovanja, ki jih učenec nadgrajuje glede na svoje sposobnosti. Učenci praktično in teoretično razvijajo občutljivost likovnega mišljenja, opazovanja, zaznavanja, domišljijo, vizualni spomin in ročne spretnosti na področjih risanja, slikanja in kiparstva.

 

LIKOVNO SNOVANJE II – 8. r. – vsebina:

Prikazovanje likovnega prostora

Vidno-vizualno ravnovesje – računalniško oblikovanje

Nastanek črte z gibanjem točke – digitalna fotografija

Glasba in likovni motiv

Plakat – rač. oblikovanje

Barvna grafika

Umetnost oblikovanja prostora

Od pojma do znaka – moj zaščitni znak

VREDNOTENJE IN OCENJEVANJE KOT PRI LUM.                                                                

Učitelj: Tibor Frančič

 

LIKOVNO SNOVANJE III

Likovno snovanje je enoletni izbirni predmet, vezan na razred:

S svojimi vzgojno-izobraževalnimi nalogami dopolnjuje vsebine rednega predmeta likovne umetnosti. Likovna umetnost pomaga otroku pri razvoju njegove celotne osebnosti. Vsebine so zasnovane po posameznih likovnih področjih na temeljih likovnega pojmovanja, ki jih učenec nadgrajuje glede na svoje sposobnosti. Učenci praktično in teoretično razvijajo občutljivost likovnega mišljenja, opazovanja, zaznavanja, domišljijo, vizualni spomin in ročne spretnosti na področjih risanja, slikanja in kiparstva.

 

LIKOVNO SNOVANJE III – 9. r.– vsebina:

Zlati rez

Obrnjena perspektiva – aspektiva

Kip in ambient

Načrtovanje prostorskih sprememb v dom. okolju (računalniško oblikovanje in digitalna fotografija)

Vizualni mediji – fotografija

VREDNOTENJE IN OCENJEVANJE KOT PRI LUM.

Učitelj: Tibor Frančič

 

MATEMATIČNA DELAVNICA 7

Predmet je enoletni na razred.

Namenjen je učencem, ki radi rešujejo bolj in manj zapletene matematične uganke, probleme, križanke, labirinte, sudokuje, potapljajo ladjice in rešujejo gobeline. So vedoželjni in želijo spoznati, kako so računali stari narodi. Spoznajo postopke za reševanje lažjih in težjih logičnih nalog, odkrivajo viteze in oprode,razvrščajo osebe in karte po točno določenem vrstnem redu. Spoznavajo kvadratna števila, trikotniška števila in velika števila. Tlakujejo ravnine s pravilnimi večkotniki in oblikujejo vzorčke po lastnem okusu. Učenci delajo samostojno ali v skupinah.

Predmet se izvaja 1 uro na teden po urniku. Letno izvajamo 35 ur.

 

Vsebina matematične delavnice je razdeljena v štiri sklope:

  • Nenavadna aritmetika
  • Logika
  • Štetje
  • Tlakovanje.

 

Splošni cilji predmeta:

Učenci pridobijo izkušnje in jih povezujejo z matematičnimi znanji, pridobljenimi pri rednem pouku.

Oblikujejo pozitivni odnos do matematike in do lastne matematične dejavnosti.

Razvijajo sposobnost opazovanja in spremljanja lastnega načina razmišljanja.

Razvijajo prostorsko predstavljivost.

Spoznajo matematiko kot delo več generacij in narodov.

Matematična znanja poglabljamo v smereh, ki niso neposredno povezane z delom pri pouku matematike.

Učijo se celovitega načrtovanja in izvajanja matematične dejavnosti ter sodelovanja z drugimi.

Učiteljica: Lea Kociper

 

MATEMATIČNA DELAVNICA 8

Predmet je enoletni na razred.

Namenjen je učencem, ki bi radi spoznali, kako so se učili matematiko naši predniki. So vedoželjni in želijo spoznati drugačno geometrijo, kjer za načrtovanje in izdelovanje različnih likov ni nujno, da imamo šestilo in ravnilo. Spoznajo različne postopke pri matematičnih igrah, iščejo zmagovalne strategije in preproste igre na srečo. Spoznajo, kako s prepogibanjem papirja konstruira preproste geometrijske like in geometrijske elemente.

Učenci delajo samostojno ali v skupinah.

Predmet se izvaja 1 uro na teden po urniku. Letno izvajamo 35 ur.

 

Vsebina matematične delavnice je razdeljena v štiri sklope:

  • Zgodovina matematike,
  • Drugačna geometrija,
  • Miselne igre in zanimivi miselni postopki,
  • Geometrija s pripogibanjem papirja.

 

Splošni cilji predmeta:

  • Učenci pridobijo izkušnje in jih povezujejo z matematičnimi znanji, pridobljenimi pri rednem pouku.
  • Oblikujejo pozitivni odnos do matematike in do lastne matematične dejavnosti.
  • Razvijajo sposobnost opazovanja in spremljanja lastnega načina razmišljanja.
  • Razvijajo prostorsko predstavljivost.
  • Spoznajo matematiko kot delo več generacij in narodov.
  • Matematična znanja poglabljamo v smereh, ki niso neposredno povezane z delom pri pouku matematike.
  • Učijo se celovitega načrtovanja in izvajanja matematične dejavnosti ter sodelovanja z drugimi.

Učiteljica: Lea Kociper

 

NAČINI PREHRANJEVANJA

KOMU JE PREDMET NAMENJEN?

Predmet je namenjen učencem 9. razreda, ki so se odločili pridobiti čim več znanja in praktičnih izkušenj o prehrani. Učenci bodo spoznavali prehrano z vidika varovanja zdravja: učili se bodo o pomembnosti zdrave prehrane, obravnavali načine prehranjevanja v različnih življenjskih obdobjih in v posebnih razmerah, pridobljeno znanje pa bodo uporabili tudi v praksi – pri kuhanju!

 

ORGANIZACIJA POUKA:

  • Enoletni predmet
  • Izvajanje: 2 uri/teden, v obsegu 35 ur/leto

 

SPOLOŠNI CILJI PREDMETA

Učenci:

  • Spoznavajo temeljna načela prehrane v različnih starostnih obdobjih;
  • Spoznajo pomembnost zdrave prehrane za našo prihodnost;
  • Spoznajo tradicionalne in druge načine prehranjevanja (veganstvo, bioprehrana,…)
  • spoznajo in razumejo načrtovanje prilagojenih jedilnikov.

 

OCENJEVANJE PREDMETA:

  • Ocenjuje se praktično delo
  • Ocenjuje se učenčeva spretnost in iznajdljivost
  • Ocenjuje se seminarska naloga

 

KAKŠNA ZANIMIVOST, KI BI UČENCE POSEBEJ PRITEGNILA?

To kar se boš naučil/a, te bo spremljalo v vsakodnevnem življenju, saj je hrana osnovna potreba organizma. Če je ustrezno izbrana in pripravljena, ohranja in varuje naše zdravje.

Učiteljica: Sara Fekonja

 

OBDELAVA GRADIV – KOVINE

Pri tem predmetu so učenci dovolj zreli, da se lotijo struženja lesa ali trše umetne snovi na ročni lesni stružnici. Spoznajo jeklo in ga preoblikujejo s hladnim kovanjem. Lahko ga tudi termično obdelajo. Spoznajo emajliranje ali podobno površinsko zaščito s pečenjem v peči. Izdelki morajo vsebovati sintezo znanj, ki so jih pridobili pri tehniki in tehnologiji z znanji drugih naravoslovnih pa tudi družboslovnih predmetov. Učenci se seznanjajo s poklici v tehničnih panogah obrti in industrije. V učne enote so vključeni elementi ekonomike, organizacije dela in planiranja proizvodnje. Pri delu samostojno uporabljajo priročnike in druge vire informacij. Učenci pri delu iščejo lastne rešitve pri konstrukciji predmetov, določanju delovnih postopkov ter organizaciji delovnega mesta in proizvodnega procesa. Spoznajo nekatere tipične primere obdelovalnih strojev in način njihovega krmiljenja. Pomemben je prestop na višjo raven pri načrtovanju izdelka. Upoštevajo tudi kulturna, etnološka in ekološka izhodišča. Pouk je organiziran v ustrezno opremljenih šolskih delavnicah. Posebna pozornost je namenjena varstvu pri delu. Šola se lahko povezuje z delovnimi organizacijami v šolskem okolju in se z njimi dogovarja za strokovno in materialno pomoč.

Učitelj: Vlado Žalik

 

OBDELAVA GRADIV – UMETNE SNOVI

Pri tem predmetu obdelujemo predvsem umetne snovi, z njimi pa še druga gradiva, ki so potrebna za izdelavo predmetov, kot so: usnje, tekstil, slama, papirna in lesna gradiva, lahko pa tudi mehkejša kovinska gradiva v obliki pločevine in žice. Pri izdelavi predmetov lahko učenci uporabijo tudi električni spajkalnik in grelnik z vročim zrakom. Izdelki morajo biti načrtovani in izdelani na desetinko milimetra natančno. Eden od izdelkov naj nastane z delitvijo dela. Poleg obrtniškega učenci spoznajo tudi industrijski način proizvodnje. Spoznajo nastanek in lastnosti kompozitnih gradiv. Pri delu učenci samostojno uporabljajo priročnike in druge vire informacij. Iščejo lastne rešitve pri konstruiranju predmetov ter sodelujejo pri organizaciji delovnega mesta in proizvodnega procesa. Konstruirajo in oblikujejo uporabne in dekorativne predmete tako, da uporabijo znanja, ki so jih pridobili pri predmetu tehnika in tehnologija ter znanja iz naravoslovnih predmetov (fizika, kemija, zemljepis itd.). V učne enote so vključeni elementi organizacije dela, planiranja proizvodnje in ekonomike. Pouk je organiziran v ustrezno opremljenih šolskih delavnicah. Posebna pozornost je namenjena varstvu pri delu. Cilji in vsebine se lahko povezujejo in dopolnjujejo s cilji in vsebinami tehničnih in naravoslovnih dni.

Učitelj: Vlado Žalik

 

OBDELAVA GRADIV –LES

Pri izbirnem predmetu obdelava gradiv: les učenci napravijo sintezo znanj in veščin s področja obdelave gradiv, ki so jih pridobili v 6. razredu pri predmetu tehnika in tehnologija in v nižjih razredih. Osnovno gradivo za izdelavo predmetov je les, ki ga kombiniramo z drugimi: papirna gradiva, usnje, slama, mehka žica ipd. Ko bodo učenci pri predmetu tehnika in tehnologija spoznali umetne snovi, naj že načrtujejo izdelke, ki bodo vsebovali tudi te. Orodja in obdelovalni postopki so praviloma ročni. Od strojev uporabijo le vibracijsko žago, električni vrtalni stroj in tračni ali kolutni brusilnik. Uvedemo nekatere nove obdelovalne postopke (prebijanje, kaširanje …). V učne enote so vključeni elementi ekonomike, organizacije dela in planiranja proizvodnje. Izdelki so uporabni. Pri delu učenci samostojno uporabljajo priročnike in druge vire informacij. Iščejo lastne rešitve pri konstruiranju predmetov, določanju delovnih postopkov ter organizaciji delovnega mesta in proizvodnega procesa. Pouk je organiziran v ustrezno opremljenih šolskih delavnicah. Prevladuje individualno praktično delo in delo v majhnih skupinah. Posebna pozornost je namenjena varstvu pri delu.

Učitelj: Vlado Žalik

 

ORGANIZMI V NARAVNEM IN UMETNEM OKOLJU

Enoletni izbirni predmet je namenjen učencem 7., 8. in 9. razreda v obsegu 35 oziroma 32 ur.

Pri izbirnem predmetu ORGANIZMI V NARAVNEM IN UMETNEM OKOLJU boste učenci spoznali življenjske potrebe živih bitij in tako bolje povezali žive in nežive dejavnike okolja. Spoznali boste, da je vsako rušenje ravnotežja v naravi – vnos različnih snovi, tujih organizmov, pomanjkanje vode, spremembe temperaturnega režima itd., lahko usodno za preživetje organizmov. Ta spoznanja boste pridobivali z aktivnim delom – z izkustvenim učenjem.

Ob gojenju organizmov boste spoznali, da so živa bitja, ki smo jih vzeli v oskrbo, odvisna od nas, zato moramo biti pri gojenju in vzdrževanju izjemno odgovorni. Ob tem se boste naučili odgovornega ravnanja z vsemi živimi bitji – tudi hišnimi ljubljenčki, rastlinami v svojem stanovanju, pa tudi s svojimi vrstniki, prijatelji, znanci. Svoje odgovorno ravnanje boste zavestno usvojili tudi kot nujnost pri varovanju življenjskega okolja.

Obravnavane vsebine so zajete v treh tematskih sklopih:

  • Naravno okolje
  • Antropogeno okolje
  • Organizmi v naravnem okolju
  • Prevladujoči obliki dela sta terensko in laboratorijsko delo.

Učiteljica: Jelka Pal

 

POSKUSI V KEMIJI

Enoletni zbirni predmet je namenjen učencem 8. in 9. razreda v obsegu 35 oziroma 32 ur.

Izbirni predmet POSKUSI V KEMIJI vam omogoča utrjevanje, dopolnjevanje in poglabljanje znanja, spretnosti in veščin, ki ste jih pridobili pri pouku kemije. Učenci boste spoznavali metode varnega eksperimentalnega dela v kemiji, razvijali eksperimentalne spretnosti in eksperimentalni pristop, ki vključuje postavljanje hipotez, opazovanje in opisovanje pojavov, preizkušanje, zbiranje in beleženje opažanj in rezultatov ter povezovanje teorije z življenjskim okoljem.

Učiteljica: Jelka Pal

 

RAČUNALNIŠTVO (UREJANJE BESEDIL; RAČUNALNIŠKA OMREŽJA; MULTIMEDIJA)

Računalništvo je naravoslovno-tehnični izbirni predmet, pri katerem učenci spoznajo osnovne zakonitosti računalništva ob neposrednem delu z računalnikom, kar jim odpira možnost, da pridobijo tista temeljna znanja računalniške pismenosti, ki so potrebna pri nadaljnjem izobraževanju in v vsakdanjem življenju.

Sestavljen je iz treh enoletnih predmetov, ki se spiralno nadgrajujejo:

  • UREJANJE BESEDIL,
  • RAČUNALNIŠKA OMREŽJA,
  • MULTIMEDIJA.

Pri izbirnem predmetu računalništvo – urejanje besedil učenci pridobijo tista osnovna znanja, ki so potrebna za razumevanje in temeljno uporabo računalnika. Učenci izdelujejo dokument v urejevalniku besedil.

Pri predmetih računalniška omrežja in multimedija pa se ta znanja nadgradijo, poglobijo in razširijo. Pri predmetu multimedija učenci izdelujejo multimedijske predstavitve, pri predmetu računalniška omrežja pa spletne predstavitve.

Učitelj: Zdenko Temlin

 

RASTLINE IN ČLOVEK

Enoletni izbirni predmet je namenjen učencem 7., 8. in 9. razreda v obsegu 35 oziroma 32 ur.

Pri izbirnem predmetu Rastline in človek boste poglobili in razširili spoznanje o soodvisnosti živali od rastlin. S tem boste spoznavali tudi pomen rastlin v človekovem življenju in izoblikovali pozitiven odnos do njih.

Spoznali boste, da spremljajo rastline človeka že od njegovega nastanka – da so mu bile od vedno posreden ali neposreden vir hrane, zdravja, zaščite itd. Spoznavali boste različne rastline in njihovo uporabno vrednost, pa tudi njihovo ogroženost. Prav zaradi njihove uporabnosti je človek mnoge od njih prenesel v svoj dom ali v njegovo bližino – mnoge je z umetnim izborom spremenil, jih požlahtnil in vzgojil številne nove sorte.

Spoznali boste, da je veliko rastlin v Sloveniji ogroženih zaradi človekovega nerazumnega delovanja.

Tematski sklopi v okviru predmeta:

  • Uporabnost rastlin
  • Rastline v človekovi prehrani
  • Zdravilne rastline
  •  Rastline v živalski prehrani in v industriji
  • Okrasne rastline
  • Prevladujoče oblike dela so terensko in projektno delo ter delo z viri.

Učiteljica: Jelka Pal

 

RAZISKOVANJE ORGANIZMOV V DOMAČI OKOLICI

Enoletni izbirni predmet je namenjen učencem 7., 8. in 9. razreda v obsegu 35 oziroma 32 ur.

Pri izbirnem predmetu RAZISKOVANJE ORGANIZMOV V  DOMAČI OKOLICI boste učenci poglobljeno spoznali odnose med živimi bitji in njihovim okoljem ter načine onesnaževanja kopnega, vode in zraka. Spoznali boste vpliv tehnologij, tehnik in drugih dejavnosti sodobnega gospodarjenja na naravne ekosisteme in bivalno okolje človeka. Teoretske osnove vsebin se bodo prepletale z metodami neposrednega opazovanja ter laboratorijskega in terenskega dela, kar vam bo omogočalo aktivno pridobivanje znanja in vzpostavljanje neposrednega stika z živimi bitji v naravi. Pri tem boste utrjevali, pridobivali in poglabljali osnovno znanje o živem svetu ter dogajanjih v okolju, kar je pomembno za razumevanje ekoloških zakonitosti in okoljevarstvene problematike. S pomočjo usvojenega znanja in pridobljenega razumevanja ekoloških zakonitosti si boste izoblikovali pozitiven odnos do narave in se zavedali potrebe po ekološko ustreznem ravnanju z okoljem in po njegovem varovanju.

Obravnavane vsebine so zajete v dveh tematskih sklopih:

  • Naravna dediščina
  • Značilni ekosistemi domače okolice

Učiteljica: Jelka Pal

 

SODOBNA PRIPRAVA HRANE

KOMU JE PREDMET NAMENJEN?

Predmet je namenjen učencem 7. In 8. razreda, ki so se odločili pridobiti čim več znanja in praktičnih izkušenj o prehrani ter o sodobnih načinih priprave hrane.

 

ORGANIZACIJA POUKA:

  • Enoletni predmet
  • Izvajanje: 2 uri/teden, v obsegu 35 ur/leto

 

SPLOŠNI CILJI PREDMETA

UČENCI:

  • Razvijajo sposobnost uporabe, povezovanja in tvornega mišljenja za preudarno odločanje o lastni prehrani, predvsem v smislu zagotavljanja zdravja;
  • Nadgrajujejo vsebine, ki so jih pridobili pri rednem predmetu Gospodinjstvo;
  • Poglabljajo znanja predvsem v smislu usmerjanja v nadaljnje šolanje na agroživilskih, gostinsko – turističnih in zdravstvenih šolah;
  • Razvijajo individualno ustvarjalnost.

 

OCENJEVANJE PREDMETA:

  • Ocenjuje se praktično delo
  • Ocenjuje se učenčeva spretnost in iznajdljivost
  • Ocenjuje se seminarska naloga

 

KAKŠNA ZANIMIVOST, KI BI UČENCE POSEBEJ PRITEGNILA?

To kar se boš naučil/a, te bo spremljalo v vsakodnevnem življenju, saj je hrana osnovna potreba organizma. Če je ustrezno izbrana in pripravljena, ohranja in varuje naše zdravje.

Učiteljica: Sara Fekonja

 

ŠPORT ZA SPROSTITEV

Namen tega programa je nadgradnja vsebin rednih ur športa. Učenci spoznavajo tudi nove športne vsebine, ki jih v obveznem učnem programu ne izvajamo. Pri izbiri vsebin bomo prisluhnili tudi potrebam in željam učencev. Naredi nekaj za svoje zdravje in počutje. Same vsebine so z vidika športno-rekreativnih učinkov pomembne za kakovostno preživljanje prostega časa v vseh življenjskih obdobjih. Učenci spoznavajo dvoranski hokej, namizni tenis, badminton, kolesarjenje , tek na smučeh, slack line, orientacijski tek, baseball… Izbirni predmet ponujamo učencem 7. razreda. Vsebine se izvajajo v naravi, telovadnici in na zunanjih igriščih, nekatere športne vsebine pa po dogovoru tudi izven urnika in šole.

Učitelj: Bojan Horvat

 

ŠPORT ZA ZDRAVJE

Namen tega programa je nadgradnja tistih vsebin rednih ur športa, s katerim lahko vplivamo na zdravje in dobro počutje. Z zdravim načinom življenja in redno telesno aktivnostjo pripomoremo do velike vrednote v življenju – zdravja. Ure »Športa za zdravje« vas bodo razgibale, zabavale, oblikovale vaše telo in pripomogle k boljšemu počutju. Izbirni predmet ponujamo v 8. razredu. Učenci poglabljajo znanja iz splošne kondicijske priprave, atletike, športnih iger… Športne vsebine se izvajajo v naravi, telovadnici in na zunanjih igriščih.

Učitelj: Bojan Horvat

 

VERSTVA IN ETIKA

Predmet izberejo učenci: 7., 8., 9. razreda

Število ur letno: 35 (1 ura tedensko)

 

Predmet je trileten, učni načrt in njegovo izvajanje pa omogočata učencem, da izberejo predmet tudi za leto ali dve, čeprav je njegov namen celoviteje uresničen le v triletnem obsegu.

 

Kaj ponuja predmet?

Učenci razširijo svoje znanje o kulturah, verstvih, verskih tradicijah ter nadgradijo znanje, ki so ga pridobili pri rednem pouku etike. Predmet je namenjen vsem učencem, ne glede na pripadnost religiji ali neopredeljenost do religiozne vzgoje.

 

Učenci bodo:

spoznali raznolikost religij v Sloveniji, razvijali sposobnosti razumeti druge ljudi, z njimi sodelovati, biti solidaren in biti pripravljen sporazumno reševati konflikte, razvijali nagnjenja in sposobnosti za oblikovanje zavesti o samem sebi, svoji identiteti, svojih ciljih, (z)možnostih in mejah, razvijali zmožnosti za etično presojo, spoznali vlogo verstev pri oblikovanju različnih civilizacij, posebej krščanstva pri razvoju evropske kulture in oblikovanju slovenskega naroda, prebudili lastno radovednost za religije.

 

Vsebine predmeta:

(7. razred):

  • Uvod v spoznavanje svetovnih verstev
  • Krščanstvo
  • Islam
  • Budizem
  • Vzori in vzorniki
  • Enkratnost in različnost
  • Azijska verstva
  • Judovstvo
  • Tradicionalne religije
  • Reševanje nasprotij
  • Dogovarjanje in nasilje
  • Človek in narava

Učiteljica: Nataša Litrop

Skip to content