Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

dr. Katarina Habe – Glasba – učinkovito orodje …

 

Glasba – učinkovito orodje spodbujanja celostnega (telesnega, čustvenega, umskega in duševnega) blagostanja učencev in učiteljev 

 

Povzetek: Namen prispevka je predstaviti široko uporabno vrednost glasbene dejavnosti kot dejavnika spodbujanja celostnega blagostanja učencev in učiteljev. Znano je, da je učenje najbolj učinkovito, kadar zaobjame celostno osebnost učenca – ko aktivira telo, spodbudi pozitivna čustva, zaiskri um in navdihne dušo. Glasba je eno izmed najbolj učinkovitih didaktičnih orodij, ki lahko pripomoremo k optimizaciji učnega procesa, s tem da nagovori in vključi celotno osebnost učenca. Seveda pa je potrebno njeno uporabo v razredu natančno načrtovati in v naprej vedeti, kateri so naši učni cilji ter temu prilagoditi čas, način in obliko uporabe glasbene dejavnosti. Uporaba glasbe kot didaktičnega orodja v razredu pa ne prinaša zgolj koristi za učence, temveč pozitivno vpliva tudi na blagostanje učitelja.

 

Življenjepis:

Katarina Habe je docentka za področje obče psihologije, zaposlena na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Njeno ekspertno področje je psihologija glasbe. V svoji diplomski in magistrski nalogi se je posvečala raziskovanju dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost glasbenega nastopanja, s poudarkom na obvladovanju izvajalske anksioznosti, v doktorski nalogi pa je preučevala vpliv glasbe na kognitivno funkcioniranje, s poudarkom na Mozartovem učinku. V zadnjem času svojo raziskovalno pozornost usmerja na področje glasbenih preferenc, zanosa in blagostanja, ki je posledica ukvarjanja z glasbo. Na svojem poklicnem področju združuje dušo glasbenice in razum psihologinje.

 

Aktualne bibliografske enote:

  • Habe, K. (2016). Mozartʼs music : a universal language for the human brain?. V V, Kennedy (ur.), M. Gadpaille (ur.). Symphony and song : the intersection of words and music (str. 51-74). Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars. 
  • Habe, K. (2017). Osebnostne vrline in občutek poslanstva glasbenih pedagogov – temelj uspešne poklicne kariere glasbenega pedagoga. V B. Rotar Pance (ur.). Breda Oblak : utemeljiteljica didaktike glasbe na Slovenskem : tematska številka (Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljan), 27, 77-93.  Ljubljana: Akademija za glasbo, Oddelek za glasbeno pedagogiko. 
  • Habe, K. (2017). Mozartova sonata : najboljši možganski fitnes. Karma plus : revija, ki razlaga življenje, nov./dec., 26-27.
  • Habe, K. (2018). Z glasbo do učencu prijaznejšega učnega okolja in boljših učnih rezultatov. Pedagoška obzorja : časopis za didaktiko in metodiko,  33 (2), 3-19. 
  • Habe, K., Bratina, T. (2018). Katere glasbene zvrsti najraje poslušajo predšolski otroci?. Revija za elementarno izobraževanje, 11 (1), 77-90.
  • Habe, K. Dobrota, S., Reić Ercegovac, I. (2018). The structure of musical preferences of youth: cross-cultural perspective. Muzikološki zbornik,  54 (1), 141-156.
Skip to content