Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Brez megle v glavi

»Cilj modernega materializma ni vzgoja zapeljanega potrošnika, ki veliko troši in polni mošnje lastnikov kapitala, pač pa oblikovanje pokončnih in svobodnih osebnosti, ki so zanesljivi, pošteni in dobri delavci, ki mislijo s svojo glavo in je njihova duhovnost usmerjena v ljubezen, dobronamernost, ustvarjalnost in v strpnost do drugačnosti drugih.« (Dr. Viljem Ščuka iz intervjuja za revijo Didakta)

PROJEKT: BREZ MEGLE V GLAVI

Viljema Ščuke, dr. medicine in psihoterapevta

je pilotski vseslovenski projekt spodbujanja razvoja osebnosti, ki vključuje poleg utrjevanja samozavesti in odločnosti tudi spodbujanje občutka lastne vrednosti, ki je izrednega pomena za oblikovanje osebnosti. Vse te zmožnosti razvija posameznik od otroštva do zrele dobe, seveda ob ustreznem sodelovanju socialnega okolja, ki ga predstavljajo vrstniki, starši, učitelji in drugi za otroka pomembni odrasli in prav tu želimo pomagati.

S celostnim razvijanjem osebnosti, ki ga ponujamo s programom, bomo pri mladih – vključenih v progama – poskusili doseči:

  • večjo motiviranost za učenje in delo,
  • večjo stopnjo odgovornosti, sproščenosti in ustvarjalnost,
  • večjo zaupljivost in hkrati odprtost do drugih,
  • večjo odločnost v ravnanju, ki predstavlja manj prestopništva, zlorab drog in alkohola.

Kako to doseči?
S skupino otrok PREKMURSKE ZVEZDE (16 učencev 7. razredov), ki smo jo lansko šolsko leto oblikovali na naši šoli, bomo poskusili vzpodbuditi razvoj petih temeljnih zmožnosti: 1. občutek varnosti v sebi, 2. ozaveščenost, 3. pripadnost, 4. smiselnost in5.  učinkovitost.

Vsako od zmožnosti bomo v projektu urili v desetih različnih delavnicah, na katerih bodo otroci sodelovali. Delavnice so namenjene učencem, ki želijo v letih šolanja dobiti kaj več kot le šolsko znanje. Prav sproščena, horizontalna, bolj privlačna, svobodna, neformalna in predvsem izkustvena oblika dela je namenjena vsem, ki si to resnično želijo. Celoten projekt, ki traja štiri leta, ponuja v prvem letu izvajanja učencu možnost, da sam preveri, če mu ta način dela ustreza. Odločili smo se, da bomo na naši šoli ponudili program učencem 5. razredov in z oblikovano skupino nadaljevali vse do 9. razreda.

Skupina se predvideno srečuje enkrat tedensko po dve šolski uri, organiziramo pa lahko tudi vikend tabore ali poletne večdnevne tabore s člani skupine. O vseh aktivnostih se dogovarjamo skupaj s skupino in s starši.

Skupino PREKMURSKE ZVEZDE vodi mentor g. Leon Vreča. Posamezne aktivnosti, predvsem gibalne in umetniško izrazne pa lahko vodi po dogovoru s skupino tudi zunanji sodelavec.

»Šolar se v letih zorenja resnično zanima za lastno življenje in vztrajno išče pot do sebe. Mi pa še vedno vztrajamo, naj išče pot do znanja. Ne zavedamo se, da je za življenje in delovno uspešnost znanje premalo. V teh časih postaja bistvenega pomena osebnostna naravnanost. V  bodoče bo treba tržiti tudi osebnost, ne le strokovnost. Starši, učitelji in drugi pomembni odrasli naj bi šolarja spodbujali, da razvije svojo osebnost in življenjski slog, ki bo hkrati sovpadal z njegovimi osebnostnimi značilnostmi in zahtevami družbe«,
je v s svoji knjigi Šolar na poti do sebe zapisal Viljem Ščuka in dodal:
»Če samo pomislim: šolar porabi na tisoče ur za učenje matematike, na tisoče ur za učenje jezikov in tisoče ur za naravoslovne in družboslovne predmete, morda namenja nekaj sto ur moralnim (vzgojnim) vsebinam in niti ene same ure učenju zavesti o sebi. Kako naj ob takem šolanju postane osebnost?«

Več o projektu najdete tudi v knjigi V. Ščuka: Šolar na poti do sebe (Didakta 2007).

Lepo vas pozdravljamo vsi sodelujoči v projektu Brez megel v glavi.

Še nekaj podrobnosti o delavnicah

Kaj sploh so mladinske delavnice?

Mladinske delavnice potekajo nekoliko drugače kot pouk. Ne učimo se iz knjig, ne delamo domačih nalog, ne pišemo testov in ne poznamo ocen. Pri mladinskih delavnicah tudi ni učitelja, ampak delavnice vodi mentor, ki je enakopraven član skupine.

Kaj bi z delavnicami radi dosegli?

Skozi igro in preizkušanjem v praksi bi radi spoznavali sebe in člane skupine, se naučili poslušati svoje telo, opazovati svoje misli, razviti način ustrezne komunikacije, spoznavati različne telesne oz. gibalne vaje, različne načine urjenja spomina – pomoč pri učenju ter se naučiti, kako se učinkovito in brez strahu soočati s težavami ali izzivi, ki jih ponuja življenje v prihodnje.

Seveda pa ne smemo pozabiti najvažnejšega – poskusili se bomo zabavati in uživati ob prijetnem druženju.

Kje in kdaj potekajo delavnice?

Delavnice dva- do štirikrat na mesec, največkrat ob petkih od 15.30 do 17.00 v šolski telovadnici.

Koliko delavnic smo že izvedli?

Do sedaj smo izvedli 15 delavnic. Na žalost smo izgubili enega člana skupine, zelo veseli smo pa dveh novih članic, ki sta se nam pridružili pred nekaj meseci.

mentor projekta Brez megle v glavi: Leon Vreča, prof.

Skip to content