Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Kako odrasli otrokom in mladim omogočajo temelje za avtonomno učenje in zdrav razvoj?

Mednarodni strokovni simpozij s tržnico znanja »Avtonomno učenje za zdravje«, OŠ Franceta Prešerna Črenšovci, 23. in 24. februarja 2018

 

Plenarno predavanje: KAKO ODRASLI OTROKOM IN MLADIM OMOGOČAJO TEMELJE ZA AVTONOMNO UČENJE IN ZDRAV RAZVOJ?

 

Leonida in dr. Albert Mrgole

 

Predavatelja, Leonida in dr. Albert MRGOLE, starša štirih odraslih otrok, poročena od leta 1985, preko 15 let delujeta v psihoterapevtski praksi v zasebnem zavodu Vezal. Na konkretnih zgodbah in primerih bosta pokazala, kaj pomeni krog varne in empatične odzivnosti, ki otroku razvija za življenje in preživetje nujne veščine.

 

Avtonomno učenje predavatelja razumeta kot skupek veščin, ki ljudem omogočajo preživeti v okoliščinah sodobnega sveta. Danes smo priča prehitevajočemu razvoju tehnologije ter novih znanj in spoznanj o človekovem vedenju in zdravju. Za preživetje potrebujemo ohranjati zdrav planet, svoje zdravje in kakovostne medsebojne odnose. Za preživetje potrebujemo tudi veščine, s pomočjo katerih se bomo lahko učili in prilagajali na dnevno nove okoliščine. Temeljna vprašanja za uspešno opremljenost nas in zanamcev v odnosu z novimi okoliščinami zadevajo našo naravnanost uma (mindset) in našo notranjo motiviranost.

Starši in pomembni odrasli imamo odločilni vpliv na oblikovanje otrokovih izkušenj, iz katerih se oblikujejo osebnost, prepričanja, navade, življenjska naravnanost in še mnogo drugih odločilnih dimenzij. Tako je zavedanje vpliva odraslih na potek naše prihodnosti odločilna odgovornost našega sedanjega časa. V naših rokah je usoda prihodnosti planeta, vprašanje prihodnosti miru na svetu, nenazadnje usoda nas samih in humanosti za nami.

V čem je torej naš vpliv na oblikovanje notranje motiviranosti otrok in mladostnikov? Kako lahko vplivamo na dvig kakovosti duševnega zdravja in bolj humanih medsebojnih odnosov? Kako lahko vplivamo na večje zavedanje odgovornosti do sebe, drugih, planeta?

Otroci in še zlasti najstniki počnejo stvari, v katerih vidijo smisel. In res je, v mnogih situacijah, kjer odrasli kaj zahtevajo od njih, ne vidijo smisla. Nekateri ne vidijo smisla v učenju, v upoštevanju šolskega reda, pravil in meja, drugi ne v upoštevanju avtoritete, nekateri ne vidijo smisla nikjer, in jim vse brez veze. Zdi se, da nimajo ciljev, da so apatični, brez volje do življenja.

Odgovore na vprašanje, kako osmisliti življenje nemotiviranih otrok in mladostnikov, sta predavatelja našla najprej z lastno iznajdljivostjo in ustvarjalnostjo, preverjeno v domačih situacijah ob odraščanju štirih otrok, vzporedno pa tudi v svetovanju in poučevanju drugih. Njuni učinkoviti in včasih navidezno zelo preprosti odgovori se povezujejo s praktičnimi izpeljavami teorije navezanosti, z zdravo odzivnostjo na razvojne potrebe otrok in najstnikov, z empatično odzivnostjo. Spoznala sta, da je v stiku z otrokom in zlasti z najstniki, skrivnost vzgojne moči ter starševskega in vzgojnega vpliva.

 

V svoji bogati praksi sta nabrala ogromno primerov, kjer pokažeta, da je v stiku z otrokom in najstniki ključ do povezanosti, komunikacije in motiviranosti za njihovo avtonomno delovanje na vseh področjih, tudi na šolskem in kariernem. Dotaknila pa se bosta tudi odzivov, s katerimi starši izgubljajo stik in zavirajo otrokov avtonomni razvoj.

 

Vsa ta spoznanja sta na uporaben način prelila v knjigo Izštekani najstniki in starši, ki štekajo (2013). To je vzgojni priročnik, ki je postal obvezno branje in nujna pomoč za vse starše. V letu 2017 je knjiga izšla tudi v angleškem prevodu (Connect with your Teenager. A Guide to Everyday Parenting).

 

Predavanja zakoncev Mrgole se zelo razlikujejo od klasičnih predavanj, na katera smo navajeni. Njuna pripoved je neposredna, prepojena z osebnimi izkušnjami, prikazom lastnih dilem v konkretnih situacijah, ki izhajajo iz življenja in so poslušalcem blizu. Njune predstavitve so žive, konkretne in slikovite, z veliko humorja, ne uporabljata teorije, a kljub temu ohranjata visoko stopnjo strokovnosti. Vsak primer, ki ga predstavita, izhaja iz življenja, iz lastne izkušnje in je usmerjen k rešitvi in dobremu upanju.

V šolah sta prav zaradi praktično uporabnih odgovorov priljubljena predavatelja za starše, s šolskimi kolektivi pa izvajata delavnice o reševanju težkih zapletov v šoli, preprečevanju nasilja in boljših medsebojnih odnosih na vseh ravneh (med učenci, s starši in med sodelavci).

 

Predvidevata, da bosta s predavanjem odprla veliko vprašanj, ki jih bosta zaradi omejenega časa konkretneje osvetlila in dopolnila s praktičnimi izkušnjami in več primeri na delavnici po predavanju.

 

Za pred okus njunega načina pristopa k vsakdanjim zapletom in dilemam, si lahko ogledate prispevke na njunem kanalu VEZAL YouTube(povezava je spodaj):

https://www.youtube.com/playlist?list=PLn6IuLc80OxS011wGHuHOC1kawhtCa_kQ

 

in predavanje Nujna pomoč za preobremenjene starše:

http://videolectures.net/pozitivnapsihologija_mrgole_nujna_pomoc/

(desno zgoraj pritisnite na SIGN IN, uporabniško ime in geslo: PSIHOLOGIJA)

 

Dr. Albert Mrgole je pred zasebno prakso deloval v vzgojnem zavodu, je avtor programa PUM, kot svetovalni delavec ima veliko prakse na šolah, od leta 2013 je predsednik nacionalne koordinacije TOM telefona pri ZPMS in zunanji predavatelj na SFU – Fakulteti za psihoterapevtske študije v Ljubljani. 

Skip to content