Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Izidor Gašperlin – Učitelj v vrtincu odnosov

Izidor Gašperlin je partnerski in družinski terapevt z bogatimi izkušnjami z mnogih področij. Med drugim je bil učitelj, inovator, dolga leta direktor in uspešen fotograf. Več let je svetoval v Partnerski in družinski posvetovalnici na portalu Med.Over.Net, zadnja leta pa v časopisu Nedelo. Ob dolgoletnem terapevtskem delu se vedno bolj posveča tudi delavnicam in predavanjem za splošno javnost, šole in podjetja. Osrednja tema njegovih predavanj je ozaveščanje o izjemnem pomenu čustev za odnose. Lani je izdal uspešnico “Čutim, torej sem!”, v kateri na izviren in iskriv način preko čustev povezuje osebno rast, duhovnost in psihologijo. Letos pa je bil eden od dopisovalcev Mance Košir v knjigi “Človeška ljubezen”.

 

Namen predavanja

Učitelj/vzgojitelj je ob opravljanju svojega osnovnega dela – poučevanja – nujno vpet v množico odnosov. Poleg odnosov v službi ga lahko obremenjujejo ali razbremenjujejo tudi odnosi s svojimi bližnjimi. V vrtincu vseh teh odnosov se je včasih težko znajti in učitelj se kaj hitro lahko znajde v situaciji, da mu zmanjka časa za najpomembnejši odnos – odnos do sebe. Na predavanju se bomo lotili najpomembnejših tem, ki bi se jih bilo dobro zavedati, preden se učitelj spusti v vrtinec odnosov, da ti ostanejo obvladljivi.

 

Kratek pregled vsebine

Ko razmišljamo o odnosih, v katere vstopa učitelj, seveda najprej pomislimo na njegov odnos z učenci. Ti so mu zaupani ne samo, da jih poučuje, ampak da po najboljših močeh pomaga pri njihovi rasti in predvsem socializaciji. A zdi se, da se včasih od učitelja pričakuje preveč, včasih preveč od sebe pričakujejo kar učitelji sami. Možnosti in vpliv učitelja so objektivno omejeni. Po drugi strani pa ne moremo mimo tega, da na odnos učitelja do učencev močno vplivajo tudi drugi odnosi. In ravno pogled na medsebojno povezanost odnosov je osrednja tema predavanja. Pri tem bomo izhajali iz predpostavke, da ni mogoče dvigovati zgolj nivoja kvalitete dela in odnosa do učencev brez sočasnih sprememb ostalih odnosov. Nerešeni izzivi iz ene vrste odnosov se nam prelivajo v druge. Včasih je celo težko ločevati, kaj je vzrok in kaj posledica. Konkretne teme predavanja so naslednje:

  • vsi odnosi niso enakopravni
  • odgovornost v (ne)enakopravnih odnosiih
  • odnos z učenci: možnosti in omejitve
  • odnos z lastnimi starši: pomen čustvene ločitve od staršev za ostale odnose
  • razlike med učitelji: od kod izhajajo, kaj je mogoče spremeniti in česa ne
  • odnos z lastnimi otroki: vpliv starševstva na odnose v šoli in obratno
  • odnos z vodstvom šole: kako učitelj vstopa v ta odnos in zakaj
  • odnos s sodelavci: zakaj se obnašamo, tako kot se, kaj določa dinamiko teh odnosov
  • odnos s starši učencev: kakšni so učiteljevi cilji v odnosu s starši in kako jih doseči
  • odnos z zakoncem-partnerjem: značilnosti tega odnosa in načini vplivanja na ostale odnose
  • problematika spreminjanja odnosov
  • pomen upravljanja s čustvi za kvaliteto odnosov in zadovoljstvo v življenju

 

Načini izvedbe

Predavanje je dolgo 45 minut, po koncu bo potekala delavnica, kjer sem na voljo za vprašanja.

 

 

Namen delavnice

Delavnica je namenjena predstavitvi pomena upravljanja s čustvi za vse naše odnose, torej tudi odnose v poslovnih okoljih. Sodelavci v skupini nujno in nezavedno prepletejo svoje čustvene svetove, kar odločilno zaznamuje njihove odnose. Zato je vsak poskus, ki se ne dotakne upravljanja s čustvi, zelo omejen tako glede globine sprememb odnosov v skupini, posledično pa tudi njihovega trajanja. Povedano drugače: rezultati intervencije v delovanje skupine/kolektiva, ki se ne ukvarja s čustvi, bodo kaj hitro »izhlapeli«. Skupina bo  kmalu spet vzpostavila ravnotežje, ki bo enako ali zelo blizu tistega pred intervencijo.

 

Vsebina delavnice

Glavne teme delavnice so:

  • Kje in kako se (na)učimo upravljanja s čustvi
  • Zakaj je naučeno tako težko spremeniti in kako se tega lotiti
  • Stik s telesom kot ključni element upravljanja s čutenji
  • Ali so čustva sploh lahko slaba
  • Kaj sporoča posamezno čustvo: smo npr. vedno jezni, ko se jezimo?
  • Kako nezavedno čustveno vplivamo na druge in drugi na nas
  • Kako posameznikovo neučinkovito upravljanje s čustvi privede do težav v skupini
  • Kako se izogniti nepotrebnim konfliktom in kako reševati tiste, ki se jim ni moč izogniti

 

Skip to content