Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Prepoznava in preprečevanje samomorilnega vedenja v šolskem okolju …

Prepoznava in preprečevanje samomorilnega vedenja v šolskem okolju – ovire in dobre prakse v evropskem in slovenskem prostoru

Doc. dr. Vita Poštuvan, univ. dipl. psih.

Slovenski center za raziskovanje samomora, Inštitut Andrej Marušič, Univerza na Primorskem

 

Samomorilno vedenje je eden od glavnih vzrokov umrljivosti pri mladostnikih. Dejavniki tveganja za samomorilno vedenje so pri v tej starostni skupin povezani med drugim s prisotnostjo nekaterih duševnih bolezni, zlorabe psihoaktivnih substanc, osebnostnimi značilnostmi in načini soočanja s težavami; poleg individualnih dejavnikov pa igrajo pomembno vlogo tudi okoljski dejavniki, kot so družinske in socialne razmere, izkušnje ustrahovanja ali drugi težkih življenjskih dogodkov. Šolsko okolje omogoča enega od sistematičnih načinov prepoznave in preprečevanja samomorilnega vedenja, in sicer preko izobraževanja šolskega osebja, staršev, presejanja in napotitve ogroženih učencev ter predvsem neposrednih delavnic za učence, ki temeljijo na ozaveščanju in učenju socialnih veščin in reševanja problemov ter krepijo notranje moči učencev in dijakov. Uspešne prakse v našem okolju skozi projekte SEYLE, WE-STAY in A (se) štekaš?!? kažejo na to, da je za uspešno vpeljavo takšnih programov v šolsko okolje potrebno nasloviti tudi stališča širše skupnosti, saj se te teme še vedno prepogosto stigmatizirajo.

 

V delavnici bomo naslovili načine ukrepanja v primerih samomorilne ogroženosti, in sicer po principu vprašaj, prepričaj in napoti, ki je široko uveljavljen predvsem v tujini.

Skip to content