Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Tehnika

TEHNIŠKI DAN » ENERGIJA DOMA«

Ob tednu otroka smo na naši šoli izvedli celostni tehniški dan na temo Energija doma. Sodelovali so vsi učenci naše šole.

Cilji tehniškega dne:
Učenci:

  • z anketiranjem raziskujejo načine ogrevanja med prebivalstvom,
  • zberejo podatke o ceni ogrevanja glede na vir ogrevanja, podatke med seboj primerjajo in predlagajo najprimernejši vir ogrevanja trenutno,
  • proučujejo in analizirajo delovanje centralne napeljave ter izdelajo shematičen prikaz,
  • skicirajo, načrtujejo, narišejo elektrotehnično shemo električne napeljave v izbranem prostoru,
  • po različnih virih (internet, tiskani viri) poiščejo podatke o oknih zasteklitvi in senčenju, jih povežejo z energijo in izdelajo slikovno predstavitev,
  • s pomočjo eksperimentiranja utemeljijo pomen izolacije hiše (fasade),
  • z raziskovanjem različnih virov definirajo varčno hišo in pripravijo predstavitev,
  • zberejo podatke o načinu gradnje hiš od prvih bivalnih objektov do današnjih hiš, jih uredijo in povežejo z načinom življenja v določenem obdobju ter izdelajo predstavitev,
  • zberejo podatke o različnih tipih hiš v slovenskem prostoru, jih uredijo in povežejo s klimatskimi pogoji,
  • ob obisku male hidroelektrarne spoznajo njeno zgradbo, vlogo posameznih naprav in ugotovijo energetski pomen takih objektov,
  • proučujejo in analizirajo delovanje sončnih zbiralnikov toplote,
  • raziskujejo alternativne tipe hiš tipični zidani ter primerjajo njihove prednosti in slabosti,
  • raziskujejo vpliv barv na absorpcijo toplote in prikažejo uporabo tega znanja v hiši,
  • spremljajo dogajanje v skupinah, pripravljajo poročila ter vodijo skupno predstavitev,
  • spoznajo vpliv drugačnih energijskih tokov na človeka,
  • izdelajo (obnovijo) sončno peč in jo preizkusijo,
  • utemeljijo pomen sodobnih pripomočkov in naprav (posode, kuhališča) za pripravo hrane,
  • zbirajo in razvrščajo podatke o ponudbi, proizvajalcih in cenah opreme za ogrevanje,
  • spoznajo pomen delitve dela in sodelujejo v skupini,
  • vrednotijo opravljeno delo in pripravijo poročila ter predstavitve.

V okviru tehniškega dne so na naši šoli bili imenovani EKODETEKTIVI. Naloga te skupine je bila, da prouči porabo vode in energije na šoli, da pripravi osnutke nalepk za električna stikala, ter poišče ukrepe za zmanjšanje porabe vode in energije na šoli.
Sklep skupine je bil, da bodo tako imenovani EKODETEKTIVI  skozi celo šolsko leto.

Skip to content