IP: DIDAKTIKA OCENJEVANJA ZNANJA – program dela DOMAČA NALOGA =/= NADLOGA?! (2010/11) BRANJE ZA ZNANJE ZA ŽIVLJENJE (2011/12) |
CILJI: |
|
11. POVEZAVA IN PREPLETANJE S PROJEKTOM BRALNA PISMENOST |
REALIZACIJA PROGRAMA IP DIDAKTIKA OCENJEVANJA ZNANJA
IP RAZVOJ FORMATIVNEGA SPREMLJANJA (do februarja 2012)
15.11.2011 | Tržnica znanja (državni nivo):
|
OŠ F. Prešerna Črenšovci:sodelujočih 30 učiteljev, prisotnih okrog 100 učiteljev(več link Aktualno) |
25.1.2012 | Formativno spremljanje učenčevega napredka – predstavitev in delavnica | na OŠ DOŠ 2 Lendava |
6.2.2012 | Sestanek šol v mreži – IP Razvoj formativnega spremljanja znanja (regijski nivo)Samoevalvcija učitelja praktika; kritična samorefleksivna delavnica učiteljev | OŠ F. Prešerna Črenšovci,mag. Leonida Novak in Majda Frančič, prof.okrog 40 udeležencev 6 osnovnih šol |
Vse mesece | Spremljave pouka pri sodelavcih (vertikalno, horizontalno) | OŠ F. Prešerna Črenšovci |
Vse mesece | Medvrstniško učenje (starejši učenci poučujejo mlajše in obratno) | OŠ F. Prešerna Črenšovci |
Vse mesece | Realizacija akcijskih načrtov učenja in branja po oddelčnih skupnostih | OŠ F. Prešerna Črenšovci |
Vse mesece | Učenci regulirajo in izboljšujejo učenje z delovnimi mapami učenja in bralnimi mapami | pri nekaterih predmetih: slovenščina, likovna vzgoja … |
Januar, februar | Vpeljevanje elementov in modelov FS v vrtec | OŠ F. Prešerna in vrtec Črenšovci |
Zapisala vodja IP RFS:
Majda Frančič, prof.
↓
REALIZIRANE AKTIVNOSTI TIMA IP DIDAKTIKA OCENJEVANJA
v šolskem letu 2010/2011:
- V letošnjem šolskem letu je 23-članski tim v mesecu septembru predstavil program dela IP Didaktika ocenjevanja na seji UZ
- 18. 11. 2010 je bilo na OŠ F. Prešerna Črenšovci izvedeno regijsko srečanje šolskih vodij timov, ki ga je pripravila in izvedla mag. Leonida Novak, konzulentka ZRSS
- Kritično poučevanje, FS – delavnice za člane UZ OŠ F. Prešerna Črenšovci; izvajalka mag. Leonida Novak
- Majda Frančič, vodja šolskega tima IP, je na LETNEM DELOVNEM SREČANJU predstavila evalvacijo aktivnosti šolskega tima
- Spremljava pouka in predstavitve dobre prakse od januarja do konca šolskega leta: učiteljice Majda Frančič pri slovenščini v 7. razredu, Karmen Škafar pri matematiki v 6. razredu, Vida Dugar v 3. razredu, Nataša Čeh v 4. razredu
- Predstavitev dobre prakse na seji UZ: FS učenja učenja – domače naloge/delo učencev (predstavila Majda Frančič, prof. slov.)
- 17. 2. 2011 – Pedagoško andragoški dnevi na FF v Ljubljani: mednarodna e-konferenca, okrogla miza, 5 strokovnih člankov in objave v zborniku: učiteljice Majda Frančič, Karmen Škafar, Gabrijela Novak, Stanka Zver so predstavile modele kritičnega poučevanja in učenja; sodelovali sta tudi članici šolskega tima učiteljici Jelka Pal in Nataša Litrop, tudi z modeli formativnega učenja
- 4., 5. 3. 2011 – mednarodni simpozij na OŠ F. Prešerna v Črenšovcih: Avtonomija med možnostmi, izzivi in priložnostmi; z referati in strokovnimi članki so sodelovale naslednje članice šolskega tima IP Didaktika ocenjevanja: Majda Frančič, Karmen Škafar, Gabrijela Novak,Nataša Litrop Jelka Pal, Romana Glavač, vse članice šolskega tima
- 19. 3. 2011 – TRŽNICA ZNANJA na OŠ Preserje pri Radomljah: 5 prispevkov – delavnic in predstavitev dobre prakse: Majda Frančič, Gabrijela Novak, Metka Husar Černjavič, Jelka Pal, Nataša Litrop
- 28. 3. 2011 – posvet za ravnatelje s slov. učnim jezikom v Italiji, ZRSS, M. Sobota, Majda Frančič je predstavila formativno in kritično preverjanje in ocenjevanja znanja na OŠ F. Prešerna Črenšovci
- 24. 3. 2011 – POLLETNA REFLEKSIJA IP Didaktika ocenjevanja, poročilo pripravila in se srečanja udeležila Majda Frančič, vodja tima
- 4. 4. 2011 – predstavitev modelov FS in primerov dobre prakse na seji UZ – Tržnica dobre prakse: s predstavitvami dobre prakse sodelujejo učiteljice: Majda Frančič, Karmen Škafar, Gabrijela Novak, Metka Husar Černjavič, Stanka Zver, Jelka Pal
Število članov: 23 učiteljev in strokovnih delavcev, učenci vseh treh triad
Dosedanje aktivnosti: tri šolska leta aktivni na področju nove kulture preverjanja in ocenjevanja znanja, predstavitve dobre prakse v razredu, interesne šolske skupine, referati in strokovni članki na (mednarodnih) simpozijih, predavanja in delavnice (5 učiteljic, okrog 15 predavanj, premišljevalnic), učitelji akcijsko raziskujemo svojo prakso: prednost dajemo formativnemu preverjanju znanja, diagnosticiranju predznanja, kvalitetni povratni informaciji, referenčnemu merilu, delovnim mapam, kontaktom med stopnjami učno-vzgojnega procesa …
Raziskovalno vprašanje: UČENJE + ZNANJE = IZZIV ZATE + ZAME
CILJI:
- učenje in znanje sta najpomembnejša izziva za učenca in učitelja
- povečanje odgovornosti učencev (in učiteljev) do domačega dela, učenja in znanja
- nadgradnja že preizkušenih in uspešnih modelov FS
- ojačana vloga šolskih strokovnih aktivov
- raba različnih učnih strategij preverjanja in ocenjevanja znanja – kompetenca učenja učenja
- posodabljanje preverjanja in ocenjevanja učenja/znanja
- dvig osebnega in strokovnega razvoja posameznih učiteljev
- prepoznavanje in načrtno uvajanje modelov dobre prakse
- akcijsko raziskovanje lastne prakse – razvijanje dobre in odlične prakse
- odkrivanje in uvajanje didaktičnih novosti …
Vodja projektne skupine:
Majda Frančič, prof. slov.