Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Didaktika ocenjevanja znanja

 IP: DIDAKTIKA  OCENJEVANJA ZNANJA – program dela

DOMAČA NALOGA =/= NADLOGA?! (2010/11)

BRANJE ZA ZNANJE ZA ŽIVLJENJE (2011/12)

 

CILJI:
  1. poglobiti branje za razumevanje in kritično presojo –  za učenje;
  2. povečati odgovornost učencev (in učiteljev) do branja, domačega branja, domačega dela, učenja in znanja;
  3. dvigniti veselje do branja in uživanja v branju ter vztrajnost pri branju;
  4. nadgradnja že preizkušenih in uspešnih modelov FS (domače naloge in delo) – ojačana vloga šolskih strokovnih aktivov, knjižnic in vertikalna povezava, tudi z vrtcem;
  5. raba različnih učnih in bralnih strategij preverjanja in ocenjevanja znanja, tudi v povezavi z branjem – kompetenca učenja učenja;
  6. načrtna raba različnih bralnih strategij; posebej Paukove bralne strategije;
  7. posodabljanje preverjanja in ocenjevanja učenja/znanja;
  8. dvig osebnega in strokovnega razvoja posameznih učiteljev, prepoznavanje in načrtno uvajanje modelov dobre prakse, razvijanje odlične prakse in odkrivanje didaktičnih novosti …, tudi na področju bralne kulture/pismenosti;
  9. uvajanje fleksibilnih povezav, vertikalno in horizontalno, oblike medsebojnega sodelovanja učiteljev in učencev (različne starosti, tutorstvo) in medpredmetnega povezovanja, upoštevajoč POSUN;
  10. različne sodobne oblike predstavitve inovativnega dela (spremljave pouka, Tržnice znanja, premišljevalnice, delavnice, okrogle mize, debate, predstavitve za starše in kolege, druge šole) …
        11. POVEZAVA IN PREPLETANJE S PROJEKTOM BRALNA PISMENOST

 

REALIZACIJA PROGRAMA IP DIDAKTIKA OCENJEVANJA ZNANJA

IP RAZVOJ FORMATIVNEGA SPREMLJANJA (do februarja 2012)

15.11.2011 Tržnica znanja (državni nivo):

  • spremljave pouka
  • ponudba novosti na tržnici znanja
OŠ F. Prešerna Črenšovci:sodelujočih 30 učiteljev, prisotnih okrog 100 učiteljev(več link Aktualno)
25.1.2012 Formativno spremljanje učenčevega napredka – predstavitev in delavnica na OŠ DOŠ 2 Lendava
6.2.2012 Sestanek šol v mreži – IP Razvoj formativnega spremljanja znanja (regijski nivo)Samoevalvcija učitelja praktika; kritična samorefleksivna delavnica učiteljev OŠ F. Prešerna Črenšovci,mag. Leonida Novak in Majda Frančič, prof.okrog 40 udeležencev 6 osnovnih šol
Vse mesece Spremljave pouka pri sodelavcih (vertikalno, horizontalno) OŠ F. Prešerna Črenšovci
Vse mesece Medvrstniško učenje (starejši učenci poučujejo mlajše in obratno) OŠ F. Prešerna Črenšovci
Vse mesece Realizacija akcijskih načrtov učenja in branja po oddelčnih skupnostih OŠ F. Prešerna Črenšovci
Vse mesece Učenci regulirajo in izboljšujejo učenje z delovnimi mapami učenja in bralnimi mapami pri nekaterih predmetih: slovenščina, likovna vzgoja …
Januar, februar Vpeljevanje elementov in modelov FS v vrtec OŠ F. Prešerna in vrtec Črenšovci

 

 

Zapisala vodja IP RFS:

Majda Frančič, prof.

REALIZIRANE AKTIVNOSTI TIMA IP DIDAKTIKA OCENJEVANJA
v šolskem letu 2010/2011:

  1. V letošnjem šolskem letu je 23-članski tim v mesecu septembru predstavil program dela IP Didaktika ocenjevanja na seji UZ
  2. 18. 11. 2010 je bilo na OŠ F. Prešerna Črenšovci izvedeno regijsko srečanje šolskih vodij timov, ki ga je pripravila in izvedla mag. Leonida Novak, konzulentka ZRSS
  3. Kritično poučevanje, FS – delavnice za člane UZ OŠ F. Prešerna Črenšovci; izvajalka mag. Leonida Novak
  4. Majda Frančič, vodja šolskega tima IP, je na LETNEM DELOVNEM SREČANJU predstavila evalvacijo aktivnosti šolskega tima
  5. Spremljava pouka in predstavitve dobre prakse od januarja do konca šolskega leta: učiteljice Majda Frančič pri slovenščini v 7. razredu, Karmen Škafar pri matematiki v 6. razredu, Vida Dugar v 3. razredu, Nataša Čeh v 4. razredu
  6. Predstavitev dobre prakse na seji UZ: FS učenja učenja – domače naloge/delo učencev (predstavila Majda Frančič, prof. slov.)
  7. 17. 2. 2011 – Pedagoško andragoški dnevi na FF v Ljubljani: mednarodna e-konferenca, okrogla miza, 5 strokovnih člankov in objave v zborniku: učiteljice Majda Frančič, Karmen Škafar, Gabrijela Novak, Stanka Zver so predstavile modele kritičnega poučevanja in učenja; sodelovali sta tudi članici šolskega tima učiteljici Jelka Pal in Nataša Litrop, tudi z modeli formativnega učenja
  8. 4., 5. 3. 2011 –  mednarodni simpozij na OŠ F. Prešerna v Črenšovcih: Avtonomija med možnostmi, izzivi in priložnostmi; z referati in strokovnimi članki so sodelovale naslednje članice šolskega tima IP Didaktika ocenjevanja: Majda Frančič, Karmen Škafar, Gabrijela Novak,Nataša Litrop Jelka Pal, Romana Glavač, vse članice šolskega tima
  9. 19. 3. 2011 – TRŽNICA ZNANJA na OŠ Preserje pri Radomljah: 5 prispevkov – delavnic in predstavitev dobre prakse: Majda Frančič, Gabrijela Novak, Metka Husar Černjavič, Jelka Pal, Nataša Litrop
  10.  28. 3. 2011 – posvet za ravnatelje s slov. učnim jezikom v Italiji, ZRSS, M. Sobota, Majda Frančič je predstavila formativno in kritično preverjanje in ocenjevanja znanja na OŠ F. Prešerna Črenšovci
  11.  24. 3. 2011 – POLLETNA REFLEKSIJA IP Didaktika ocenjevanja, poročilo pripravila in se srečanja udeležila Majda Frančič, vodja tima
  12.  4. 4. 2011 – predstavitev modelov FS in primerov dobre prakse na seji UZ – Tržnica dobre prakse: s predstavitvami dobre prakse sodelujejo učiteljice: Majda Frančič, Karmen Škafar, Gabrijela Novak, Metka Husar Černjavič, Stanka Zver, Jelka Pal

 

Število članov: 23 učiteljev in strokovnih delavcev, učenci vseh treh triad
Dosedanje aktivnosti: tri šolska leta aktivni na področju nove kulture preverjanja in ocenjevanja znanja, predstavitve dobre prakse v razredu, interesne šolske skupine, referati in  strokovni članki na (mednarodnih) simpozijih,  predavanja in delavnice (5 učiteljic, okrog 15 predavanj, premišljevalnic), učitelji akcijsko raziskujemo svojo prakso: prednost dajemo formativnemu preverjanju znanja, diagnosticiranju predznanja, kvalitetni povratni informaciji, referenčnemu merilu, delovnim mapam, kontaktom med stopnjami učno-vzgojnega procesa …

Raziskovalno vprašanje: UČENJE + ZNANJE = IZZIV ZATE + ZAME
CILJI:

  1. učenje in znanje sta najpomembnejša izziva za učenca in učitelja
  2. povečanje odgovornosti učencev (in učiteljev) do domačega dela, učenja in znanja
  3. nadgradnja že preizkušenih in uspešnih modelov FS
  4.  ojačana vloga šolskih strokovnih aktivov
  5. raba različnih učnih strategij preverjanja in ocenjevanja znanja – kompetenca učenja učenja
  6. posodabljanje preverjanja in ocenjevanja učenja/znanja
  7. dvig osebnega in strokovnega razvoja posameznih učiteljev
  8.  prepoznavanje in načrtno uvajanje modelov dobre prakse
  9.  akcijsko raziskovanje lastne prakse – razvijanje dobre in odlične prakse
  10.  odkrivanje in uvajanje didaktičnih novosti …

Vodja projektne skupine:
Majda Frančič, prof. slov.

Skip to content