Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Matej Tušak: Vzgoja motivacije in samomotivacije pri mladih

Povzetek:

V mnogih sredinah danes velja mnenje, da so mnogi mladi preveč razvajeni, premalo potrpežljivi in nemalokrat nemotivirani. Največkrat krivdo valimo na mlade, ki ne spoštujejo avtoritete, na pomanjkanje motivacije pri njih in na sodoben način življenja, ki ne razvija več pravih vrednot. Sodobni svet z eksponentno rastočim znanjem postavlja večje in večje zahteve pred naše otroke. Učitelji in šolski sistem se trudi, da bi nova znanja čim hitreje vključili v obstoječe izobraževalne sheme, kar pa ob enakih metodah učenja nedvomno ni mogoče. Najlažje je v vzgojno-izobraževalnih inštitucijah to rešiti tako, da vedno manjši pomen namenjamo vzgojnim elementom in vedno več časa izobraževalnim.  Vsi se zavedamo, da povečanje znanja na račun zanemarjanja vzgoje ni prava pot, je pa zato najlažja. Ob tem se ne pogosto ne zavedamo, da pomanjkanje vzgoje močno prizadene človekovo motivacijo. Kako postati uspešen v življenju, četudi imamo dobre sposobnosti, če nam bo zmanjkalo motivacije?

V prispevku predstavljam načine motiviranja mladih, vzgojo motivacije in samomotivacije ter pomen želja pri izgradnji motivacije. Motivacijski procesi so posledica vzgoje, otrokove samozavesti in samodiscipline, osebnostne čvrstosti, frustracijske tolerance in načinov postavljanja ciljev. Motivacija je dolgoročni proces in potrebno je smiselno sodelovanje učiteljev in staršev, če želimo vzgojiti motivirane otroke.

 

 

Življenjepis:

Matej Tusak_zivljenjepis

Skip to content