Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Izgorelost učiteljev in drugih strokovnih delavcev v šoli in v vrtcu

Doc. dr. Sara Tement

 

Kratek opis predavanja:

V zadnjih letih o izgorelosti pri delu poroča vse večje število zaposlenih. Posebno ogrožene so poklicne skupine, ki so pri delu vseskozi primorane upravljati z lastnimi čustvenimi odzivi. Med delovnimi obremenitvami učiteljev je mogoče zaslediti tudi večjo količino administrativnih opravil, vedenjske težave učencev, težavne interakcije s starši in togo šolsko politiko. Vse od navedenega lahko prispeva k občutkom izčrpanosti, odtujenem odnosu do dela in zmanjšani osebni učinkovitosti. Izgorelost mogoče prepoznati tudi preko spremenjenega socialnega odzivanja, sprememb v razpoloženju in telesih znakih. Pričujoče predavanje bo namenjeno opisu problematike v šolskem kontekstu ter razlagi znakov izgorelosti in procesa nastanka. Dodatno bo v predavanju ponazorjena vloga delovnih organizacij in posameznika pri nastanku in obvladovanju izgorelosti.

Kratek opis delavnice:

Izgorelost nastane kot rezultat kompleksnega spleta delovnih okoliščin in lastnosti posameznika. Obvladovanje izgorelosti torej vedno pomeni spremembo delovnih okoliščin in krepitev lastnosti, ki pomagajo pri soočanju s stresom. Med lastnostmi, ki spodbujajo nastanek izgorelosti, pogosto najdemo neučinkovite strategije obvladovanja stresa. Ena izmed načinov za krepitev strategij obvladovanje stresa in izgorelosti je analiza netočnih interpretacij nekaterih delovnih situacij. Delavnica bo namenjena predstavitvi enostavnih in uporabnih tehnik, ki temeljijo na prepoznavi netočnih interpretacij in negativnih miselnih vzorcev ter krepitvi pozitivnega razpoloženja. Učitelji in drugi strokovni delavci v šoli in v vrtcu bodo na delavnici tudi spoznali teoretično ozadje tehnik in dobili priložnost za njihovo uporabo.

Kratek življenjepis in delo

Skip to content