Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

dr. Katja Košir – Ne dopuščajmo nasilja: kaj lahko učenci in učitelji naredimo za preprečevanje medvrstniškega nasilja na šoli

 

Do not allow violence: what can students and teachers do to prevent bullying at school (lecture and workshop)

Povzetek predavanja

Medvrstniško nasilje je pojav, ki ga ni vedno enostavno pravilno prepoznati; pomembno oviro pri odkrivanju medvrstniškega nasilja predstavlja dejstvo, da se to običajno dogaja v odsotnosti učitelja. Pa vendarle je medvrstniško nasilje v večini primerov javni dogodek: dogaja se v prisotnosti vrstnikov, ki lahko v vlogi opazovalcev zavzemajo različne vloge ter s tem pomembno določajo verjetnost ponavljanja medvrstniškega nasilja v prihodnje. V prispevku bodo predstavljene ugotovitve sodobnih tujih raziskav o pomembni vlogi vrstnikov pri preprečevanju medvrstniškega nasilja. Predstavljene bodo ugotovitve nedavno izvedene obsežne slovenske  raziskave o dejavnikih medvrstniškega nasilja in viktimizacije. Nakazane bodo možnosti preprečevanja medvrstniškega nasilja na osnovi oblikovanja pozitivnih, spoštljivih vrstniških odnosov in s tem krepitve konstruktivne vloge opazovalcev.

Abstract (lecture)

Bullying is a phenomenon that can be difficult to recognize; one of the important obstacles in bullying identification is the fact that it usually happens when the teacher is not present. However, in most cases bullying is a public event: it is going on in the presence of peers that take up have different roles as observers and thus significantly determine the probability of future bullying. In this paper, the recent scientific evidence that imply the importance of peers in bullying prevention will be summarized. Additionally, the findings of the recent extensive Slovenian study that investigated the factors of bullying will be presented. The possibilities of bullying prevention through enhancing positive peer relations and thus reinforcing the constructive role of observers will be discussed.

Povzetek delavnice

Ključni namen delavnice je  na osnovi refleksije nekaterih mitov o medvrstniškem nasilju, ki ovirajo njegovo učinkovito prepoznavo, senzibilizirati učitelje in druge strokovne delavce za boljše prepoznavanje medvrstniškega nasilja.  Prav tako je delavnica namenjena skupnemu razmisleku o možnih učinkovitih načinih preprečevanja in spoprijemanja z medvrstniškim nasiljem ter izmenjavi dobrih praks. Zaradi zagotavljanja učinkovitega in aktivnega sodelovanja je število udeležencev delavnice omejeno na 25.

Abstract (workshop)

The main purpose of the workshop is the participants’ sensitization for a better bullying identification through reflection of some myths about bullying that impede its effective recognition. In addition, the possible effective ways to prevent and cope with bullying as well as the examples of good practices will be commonly discussed. To provide the effective and active cooperation, the number of workshop participants is limited to 25.

Predstavitev avtorice

Izr. prof. dr. Katja Košir je je zaposlena na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru. Predava študentom razrednega pouka, predšolske vzgoje, likovne in glasbene pedagogike ter psihologije, sodeluje pa tudi pri programu pedagoško-andragoškega izpopolnjevanja za učitelje ter izvaja psihološko svetovanje za študente. Njeno raziskovalno delo sega pretežno na področje nekognitivnih dejavnikov učne uspešnosti,  zlasti na področje socialnih odnosov v šoli in sicer vrstniških odnosov ter odnosov med učitelji in učenci, ter njihovega pomena za učno vedenje učencev in njihovega merjenja. Kot predstojnica Centra za pedagoško izobraževanje in strokovno izpopolnjevanje na Pedagoški fakulteti si prizadeva za prenos znanstvenih spoznanj v prakso in učinkovito povezovanje in sodelovanje med fakulteto in vzgojno-izobraževalnimi ustanovami.

Skip to content