Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Drugi tuji jezik

POROČILO

Učenci so pri nemščini in angleščini kot skupina dokaj motivirani in radi delajo. Veliko jih je že s predznanjem; veliko so se naučili jezika s pomočjo televizije (radi gledajo različne nemške in angleške oddaje ter risanke). Večina tudi rada bere knjige. Pri nemščini se je nekaj učencev prijavilo za nemško bralno značko in želijo tekmovati za 9. razred, ker so jim knjige za 7. razred »prekratke« in premalo zanimive. Govorno so nekateri učenci tako pri nemščini kot angleščini zelo dobri, tvorijo stavke brez večjih slovničnih napak, pisno pa imajo še nekaj težav. Največ preglavic jim povzroča pisanje velike začetnice tudi na sredini stavka (nemški samostalniki, angleški I, angleški dnevi in šolski predmeti) in nemški preglasi (radi jih pozabijo – »narediti pikice«). Pri pouku, kljub vsemu, dajemo prednost govornemu sporočanju, tako da ustno predstavljajo svoje izdelke. Veliko se pogovarjamo in učenci veliko govorijo v parih. Učenci radi pripravijo in izdelajo kak projekt tudi v Power-Point obliki in s pomočjo IKT-tehnologije. Večkrat gremo tudi v računalniško učilnico, kjer rešujemo »on-line« vaje ali pa izdelajo kratko Power-Point predstavitev in jo nato pred razredom ustno predstavijo. Reševali smo tudi interaktivni učni list na različno tematiko.

Meseca oktobra sta hospitirali pouku nemščine tudi svetovalka Zavoda RS za šolstvo ga. Nada Holc in ravnateljica. Skupaj je bilo ugotovljeno, da je bila ura zelo uspešno izvedena in pripravljena.
Starši doslej niso imeli nobenih pripomb ali predlogov; v glavnem so zadovoljni, da se njihov otrok uči drugega tujega jezika in tega ne vidijo kot dodatno obremenitev (vsaj tisti, s katerimi smo govorili na govorilnih urah).

Pri uvajanju 2. tujega jezika mora biti učitelj zelo previden – učenci se ne smejo dolgočasiti in ker je učni načrt dokaj »svoboden« pri izbiri podtem je potrebno prisluhniti tudi učenčevim željam.
Učenci so izpolnili tudi anketni vprašalnik ZRSŠ in projekt 2. tuji jezik kot obvezni predmet ocenili kot zelo dober. Jezika se radi učijo in so mnenja, da se je pomembno učiti več tujih jezikov. Učenje dveh jezikov jim ne predstavlja dodatne obremenitve.

Šolska projektna skupina je do sedaj opravila tri srečanja, kjer se je seznanila z nalogami šolskega projektna tima, z novim učnim načrtom za drugi tuji jezik, s poročili strokovnih srečanj, opravila spremljavo in evalvacijo dela v projektu.

S starši bomo v mesecu marcu opravili podrobnejšo analizo spremljanja preko vprašalnikov za starše, pridobili pa smo njihova stališča preko govorilnih ur, roditeljskih sestankov in neformalnih srečanj. Mnenja staršev o učenju drugega tujega jezika so pozitivna.

Za drugi tuji jezik smo v šol. letu 2008/2009 pridobili nove, matične učilnice, ki zagotavljajo nemoten pouk in lažjo organizacijo dela. Trudimo se, da bi obe učilnici opremili tudi s sodobno IKT tehnologijo, saj učenci sedaj IKT uporabljajo v računalniški učilnici, tako pa bi imeli še več možnosti za samostojno delo preko svetovnega spleta.

Vodja projekta:
Marija Horvat

OBVEZNI DRUGI TUJI JEZIK – NEMŠČINA

Pri nemščini je bilo skupno 16 učencev. Starši in učenci so rešili anketo ZRSŠ o uvajanju obveznega drugega tujega jezika v OŠ. Rezultati so bili pozitivni; tako učenci kot tudi starši podpirajo uvajanje drugega tujega jezika v OŠ.
V oktobru 2008 in maju 2009 je pouku skupaj z ravnateljico Marijo Horvat hospitirala tudi svetovalka za nemščino ZRSŠ mag. Nada Holc.
Učilnica za nemščino je nova in ustrezno opremljena (računalnik, projektor, prenosni računalnik). Pouk je potekal s pomočjo IKT, učenci so veliko delali na računalniku tudi v računalniški učilnici, izdelali PP-predstavitve za govorne vaje. V začetku maja se je pet učencev udeležilo zaključnega srečanja projekta COMENIUS v Regensburgu na Bavarskem. Tamkajšnji starši, učenci in učitelji so bili nad njihovim znanjem nemščine navdušeni.
Sodelovali so tudi pri nemški bralni znački in kar nekaj jih je bralo knjige za 9. razred! Osvojili so celo zlato priznanje.
V začetku junija so učenci pisali preverjanje znanja ZRSŠ (slušno, bralno, uporaba jezika, prosto pisanje).  Kar nekaj jih je doseglo vse možne točke! Tudi pri ustnem preverjanju so dosegli izjemno dobre rezultate. Nekaj vzorcev smo poslali tudi na ZRSŠ v Ljubljano.
Glede na rezultate anketnih vprašalnikov se učenci nemščine radi učijo in jim ne predstavlja dodatne obremenitve.

Učitelj: Saša Utroša

Skip to content