Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Program Mednarodnega simpozija 2016

Mednarodni strokovni simpozij

»AVTONOMIJA IN UVAJANJE ALTERNATIVNIH OBLIK DELA

V ŠOLI IN V VRTCU«

 

Tuji udeleženci: Godi Keller (Norveška), Eduard Oraže (Avstrija), Katarina Diklić, Vesna Ivanović, Dragojle Sekulić, Jelena Marković, Žaklina Milinković, Anica Trninić, Ranko Rajović, Vesna Šalović (Srbija), Tatjana Žižek, Dinka Žulić, Dragica Benčik, Andreja Sedlar (Hrvaška), Breda Sosič (Italija)

 

PROGRAM SIMPOZIJA

 

PETEK, 19. 2. 2016

8.30–9.00 Prihod, prijava udeležencev
9.00–9.15 Kulturni program
9.15–9.30 OTVORITEV mednarodnega strokovnega simpozija in pozdravni nagovor:

  • Marija Horvat, ravnateljica OŠ Franceta Prešerna Črenšovci
  • Anton Törnar, župan Občine Črenšovci
  • Irena Kumer, predstojnica ZRSŠ, OE Murska Sobota
9.45–10.30 Predstavitev dobre in odlične prakse z učenci v razredu (strokovni delavci domače OŠ)

  • Monika Lorbek in Mirjam Maučec: Z gibalno igro spodbujamo miselni razvoj otrok; vrtec – večnamenski prostor v vrtcu
  • Karmen Škafar: Elementi formativnega spremljanja v e-listovniku (sklop POTENCE) – učilnica štev.: 39
  • Andreja Sever in Gabrijela Novak: Učimo se skupaj – sodelovanje učencev 4. in 9. razreda pri domačem branju – učilnica štev.: 30
  • Klara Maučec: Skupinsko utrjevanje znanja pri neobveznem tujem jeziku angleščina v 1. razredu – učilnica štev.: 32, 33
  • Saša Utroša: Nemščina kot neobvezni izbirni predmet v 5. razredu – učilnica štev.: 52 b
  • Sonja Gjerkeš Ščančar: Bloomova piramida pri pouku v 3. razredu – učilnica štev.: 46
10.30–10.45 ODMOR
PLENARNI DEL simpozija (telovadnica)Moderatorka: Nataša Litrop
10.45–11.15
  1. Mojca Juriševič: Alternativne metode in oblike dela v šoli po meri (nadarjenih) otrok
11.15–11.45 Eduarda Šteblaj: Montessori – celosten pogled na človeka
11.45–12.25 Godi Keller: Šola za vsakega otroka – ali za tiste, ki so dobri na testih?
12.25–13.50 KOSILO
13.50–15:50 PREDSTAVITVE V SKUPINAH

 

SKUPINA A, učilnica št. 39

13.50–15.50 Moderatorka: Stanka Zver

  • Tanja Pongrac: Mladi vrtnarji (OŠ Toneta Čufarja Jesenice)
  • Jana Kovač: Igrajmo se ekologijo (OŠ Staneta Žagarja Kranj)
  • Marjeta Kapus: Naravoslovne delavnice v gozdu (OŠ Vransko – Tabor)
  • Anita Vogrin: Spoznavanje življenjsko pomembnih veščin na orientacijskem pohodu ob pomoči starejših učenk naše šole (OŠ Rače)
  • Mojca Kruh: Aktivni odmor v učilnici na prostem (OŠ Šentjernej)
  • Katja Završnik: Ko zgodba postane resničnost – sprehod po Vranskem za otroke iz vrtca (OŠ Vransko – Tabor)


SKUPINA B, učilnica št. 29

13.50–15.50 Moderatorka: Metka Sabo

  • Tanja Roš: Glasbene urice (OŠ III Murska Sobota)
  • Miha Kavaš: Inovativno v svet glasbe (OŠ Prežihovega Voranca Bistrica)
  • Mateja Jeler, Danijela Jeršič: Ustvarjalni gib v gledališče (OŠ Vransko – Tabor)
  • Mojca Vogrin Pivljakovič: Ustvarjalni gib – oblika formativnega spremljanja? (OŠ Voličina)
  • Pavlina Ošlak: Avtonomija učitelja glasbene umetnosti v 4. in 5. razredu OŠ pri uvajanju alternativnih oblik dela za doseganje medkulturnega dialoga (OŠ Ivana Cankarja Vrhnika)
  • Danijela Matešić: Ustvarjalni pristop pri obravnavi pravljice (OŠ Sečovlje)


SKUPINA C, učilnica št. 30

13.50–15.50 Moderatorka: Nataša Čeh

  • Aleksandra Vadnjal, Mojca Stergar: Ščepec ali dva matematike v vsakdanjem življenju (OŠ Dekani)
  • Sabina Lešnik: Lutke pri pouku tujega jezika (OŠ Malečnik)
  • Miha Miklavc: Z roboti se učimo (OŠ Vransko – Tabor)
  • Melita Bagola: Znamenite točke trikotnika in Eulerjeva premica (OŠ Tišina)
  • Mirko Žmavc: Avtonomija šole in ravnatelja v javni osnovni šoli Ravnateljeva avtonomija in vodenje institucije (OŠ Cerkvenjak – Vitomarci)
  • Tanja Plohl: Podjetništvo v osnovi šoli – zakaj pa ne? (OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica)


 SKUPINA D, učilnica št. 47

13.50–15.50 Moderatorka: Bernarda Zver

  • Marija Premrl: Osnovnošolske ekipe prve pomoči (OŠ Brezovica pri Ljubljani)
  • Sonja Bric: Opis kraja s pomočjo bralnih učnih strategij (OŠ Karla Destovnika-Kajuha Šoštanj)
  • Mateja Jarc: Uspešnost vključevanja učencev priseljencev v pouk (OŠ Naklo, PŠ Podbrezje)
  • Mojca Zadravec: Preko družabne igre do novega znanja (OŠ Razkrižje)
  • Tajka Šnuderl Novak: »Land art« pri pouku LUM v 1. razredu (OŠ Ljudski vrt Ptuj)
  • Nina Kristić: Program MEPI kot ena od alternativnih oblik dela v šoli – razvijanje odgovornih in kritičnih posameznikov (OŠ Matije Valjavca Preddvor)

 

 SKUPINA E, učilnica št. 52

13.50–15.50 Moderatorka: Majda Frančič

  • Breda Kerčmar: Razvoj pisnih zmožnosti učencev s koraki formativnega spremljanja (OŠ Šalovci)
  • Polona Učakar: Literarni večer kot oblika spodbujanja močnih področij učencev (OŠ Vransko – Tabor)
  • Klavdija Kropec: Formativno spremljanje učenčevega dosežka pri pouku naravoslovja in tehnike (OŠ Vransko – Tabor)
  • Mateja Kelner: Podrobna in strnjena obnova (formativno spremljanje) (OŠ Ljudski vrt Ptuj)
  • Maja Brezovar: Avtonomija koordinatorja pri izboru aktivnosti v okviru projektnega dela – spoznavanje in uporaba nove besedilne vrste (OŠ Žiri)ž
  • Petra Munda: Kako raste predstava – oblika formativnega spremljanja (OŠ Voličina)


SKUPINA F, učilnica št. 1

13.50–15.50 Moderatorka: Romana Glavač

  • Alenka Fajfar: Delo z nadarjenimi učenci na OŠ Franceta Prešerna Maribor: Orientacijski pohod po Pošteli (OŠ Franceta Prešerna Maribor)
  • Ivan Ferbežer: Kako se nadarjeni učenci soočajo z učnimi težavami
  • Katja Koroša: Nadarjeni učenci s posebnimi nalogami ter dejavnostmi pri pouku in izven (OŠ Križevci)
  • Betka Vatovec-Bojanić: Aktivno vključevanje nadarjenih učencev v načrtovanje dela v oddelčni skupnosti (OŠ Sečovlje)
  • Štefka Smej: Šolski otroški parlament in nadarjeni učenci (OŠ Cerkvenjak – Vitomarci)
  • Silvo Šinkovec: Avtonomija šole in vzgojni načrt po nekaj letih življenja: predstavitev raziskave v sklopu doktorskega študija (Inštitut Franca Pedička)
15.50–16.00 ODMOR
16.00–17.30 Ranko Rajović, dr. med.: NTC sistem učenja – novi pristop k učenju

 

18.00 OGLED TROPSKEGA PARKA OCEAN ORCHIDS V DOBROVNIKU, GLASBENO PRESENEČENJE IN   POGOSTITEV

 

 

SOBOTA, 20. 2. 2016

8.00-8.30 Prihod udeležencev
PLENARNI DEL simpozija (telovadnica)Moderatorka: Karmen Zadravec
8.30–9.00 Eduard Oraže: Predstavitev Javne dvojezične ljudske šole v Celovcu
9.00–9.30 Simona Pajk: Pedagoška toplina kot najpomembnejša učiteljeva tehnika
9.30–10.00 mag. Nastja Mulej: Kako bi lahko naučili otroke razmišljati – osredotočeno, ustvarjalno, sodelovalno
10.00–10.30 ODMOR
10.30–12.30 PREDSTAVITVE V SKUPINAH


SKUPINA A, učilnica št. 30

10.30–12.30 Moderatorka: Ana Petek

  • Jurij Marussig: Spoznavanje metod dela s slepimi in slabovidnimi sošolci v okviru interesne dejavnosti v osnovni šoli (Pedagoška fakulteta Koper)
  • Marijanca Ajša Vižintin: Razvoj medkulturne zmožnosti pri pouku slovenščine: za uspešnejše vključevanje otrok priseljencev (Medkulturni inštitut in ZRC SAZU, Inštitut za slovensko izseljenstvo in migracije)
  • Anita Leskovšek Feldin: Tukaj in zdaj (Organizacija Višnja Gora)
  • Tatjana Žižek, Dinka Žulić in Dragica Benčik: Uz individualizirane programe i pomoćnike u nastavi do uspješne inkluzije (Center za odgoj i obrazovanje Čakovec)
  • Lea Horvatič: Selektivni mutizem – pristopi poučevanja specialne pedagoginje (Dvojezična OŠ II Lendava)
  • Andreja Dobnikar: Izmenjava učencev – primer izkustvenega učenja (OŠ Brezovica pri Ljubljani)


SKUPINA B, učilnica št. 29

10.30–12.30 Moderatorka: Vida Dugar

  • Karmen Krašna Otrin: Uporaba IKT tehnologije pri pouku kemije za doseganje višjih standardov znanja (Gimnazija Bežigrad)
  • Vesna Lavrinc: Z akvarijem v šoli do znanja in sprostitve (Gimnazija Celje – Center)
  • Tatjana Ferjan: Metoda opazovanja in metoda raziskovanja v smislu alternativnih oblik dela (Srednja trgovska šola Ljubljana)
  • Rok Lipnik: Formativno spremljanje pouka s tabličnimi računalniki (Gimnazija Celje – Center)
  • Nina Žuman: Tutorstvo znotraj razreda (Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer)
  • Aksinja Kermauner: Veččutno branje slikanic – alternativna oblika dela v šoli in v vrtcu (Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem)


SKUPINA C, učilnica št. 39

10.30–12.30 Moderatorka: Tanja Karlovčec

  • Višnja Praprotnik: Avtonomija bolnišničnega učitelja ter alternativne oblike in metode poučevanja v bolnišnični šoli (I OŠ Celje)
  • Erika Hvala: Pomen uporabe IKT pri šolskem svetovalnem delu (OŠ Prežihovega Voranca Bistrica, enota vrtec Bistrica)
  • Alisa Krajnc: Razvijanje pojmov s sistemom koledarja pri učenki z gluhoslepoto (Dvojezična OŠ II Lendava)
  • Mojca Stergar, Aleksandra Vadnjal : Z alternativnimi dejavnostmi do znanja tudi v bolnišnični šoli (OŠ Dekani)
  • Breda Vöröš: Funkcionalna analiza vedenja z metodo ABC in ABA pristop (OŠ Miška Kranjca Velika Polana)
  • Zoran Kos: Igra z žogo s kraguljčki in judo pot brez poškodb skozi življenje (OŠ Beltinci)

 

 

SKUPINA D, učilnica št. 47

10.30–12.30 Moderatorka: Gabrijela Novak

  • Alenka Kajtna Zorko: Kaj, kje, kdaj, zakaj? (OŠ Križevci)
  • Kamila Kramarič: Socialno pedagoško delo z otroki/mladostniki s pomočjo živali (OŠ Veržej, enota DOM (Vzgojni dom Veržej))
  • Melita Tompa Lebar: Kratko-časnice (OŠ Prežihovega Voranca Bistrica)
  • Petra Lombar Premru: Sproščevalnica (OŠ Matije Valjavca Preddvor)
  • Simona Bizjak Mrak: Sprostitvena vzgoja v OŠ (OŠ Franceta Prešerna Kranj)
  • Sanja Marn, Darja Korpnik: Zakladnica idej za spodbujanje aktivne pozornosti (OŠ Vransko –Tabor)

 

SKUPINA E, učilnica št. 52

10.30–12.30 Moderatorka: Sonja Gjerkeš Ščančar

  • Simona Hajnal: Razvijanje ustvarjalnosti in podjetnosti (OŠ Ljudski vrt Ptuj)
  • Nada Vajs Vidnar: Vpliv sodelovanja v mednarodnem projektu Comenius na osebnostno rast učitelja in učenca (OŠ Križevci)
  • Katja Kustec: Inovativni od malih nog (OŠ Prežihovega Voranca Bistrica)
  • Cvetka Rengeo: Šolske knjižnice so zakon! (OŠ Beltinci)
  • Špela Čekada Zorn: Ekskurzija v tujino – primer izkustvenega učenja (OŠ Brezovica pri Ljubljani)
  • Anica Trninić: Školska biblioteka u funkciji alternativnog učenja (OŠ Vuk Karadžić Surćin, Srbija)

 

SKUPINA F, AVLA V NOVEM VRTCU

10.30–12.30 Moderatorka: mag. Metka Husar Černjavič

  • Breda Sosič: Kako izdelamo tipno knjigo (Vrtec v Trstu)
  • Vesna Sever Borovnik: Mali etnologi (Vrtci Brezovica)
  • Barbara Štrubelj: Zeliščna zakladnica naših babic (Vrtec Pedenjped, Ljubljana)
  • Mihelca Mojškerc: Ko zunanje okolje postane igralnica in raziskovalnica (Vrtec Pedenjped Ljubljana)
  • Mateja Mušič: Micina igralnica v gozdu (OŠ Preddvor, enota vrtec Čriček)
  • Alenka Korošec: Predšolski otrok potrebuje veliko gibanja (OŠ P. Voranca Bistrica, enota vrtec Bistrica)

 

RAZSTAVA, telovadnica

Razstava didaktičnih gradiv na stojnici

  • Kamila Kramarič: Drugačne oblike dela z otroki s posebnimi potrebami in z njihovimi starši (plakat)
  • Marija Premrl: Križanke v naravoslovju
  • Katja Koroša: Delo z nadarjenimi učenci
  • Aksinja Kermauner: Tipne slikanice »Sled do besed«


 

 SKUPINA A, učilnica št. 29

13.30–15.30 Moderatorka: Moderatorka: Jelka Pal

  • Marjanca Komar: Individualizacija, diferenciacija in personalizacija v oddelku podaljšanega bivanja (OŠ Naklo)
  • Edita Nemec: Avtentične naloge pri pouku naravoslovja in tehnike (OŠ II Murska Sobota)
  • Marinela Čapalija: Kemijski okraski (OŠ Sečovlje)
  • Lea Červan: Poskusi odprtega tipa pri pouku fizike v osnovni šoli (I. OŠ Celje)
  • Zlatka Avžner: Raziskovanje in preučevanje prsti v naravi (OŠ Vransko – Tabor)
  • Tadeja Zupanc: Terensko delo – alternativna oblika učilnice na prostem pri pouku geografije (OŠ Vransko – Tabor)

 

SKUPINA B, učilnica št. 30

13.30–15.30 Moderator: Nataša Litrop

  • Majda Hafner: Avtonomija učitelja z alternativnimi oblikami učenja in poučevanja (OŠ Cvetka Golarja Loka)
  • Saša Vrbnjak: Stili vodenja pri osnovnošolskih in srednješolskih učiteljih športne vzgoje (Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer)
  • Darja Kapus: 20 let mednarodnega sodelovanja ŠCC s partnersko šolo HGS Singen (1994 – 2014) (Šolski center Celje, Gimnazija Lava)
  • Nataša Ujčič: Uvajanje alternativnih oblik dela pri poučevanju slovenščine v srednjem poklicnem izobraževanju: Celoletno projektno delo pri pouku slovenščine (Srednja gozdarska in lesarska šola Postojna)
  • Laura Kerin Jevtič: Tuji jezik za otroka – uvajanje novega predmeta v program Vzgojitelj predšolskih otrok (Gimnazija Celje – Center)
  • Suzana Rauter: Formativno spremljanje dijakov pri zgodovini (Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer)

 

SKUPINA C, učilnica št. 39

13.30–15.30 Moderatorka: Nataša Novak

  • Valerija Osterc: Dijaki učijo prvošolce pri matematiki (OŠ Ivana Cankarja Ljutomer)
  • Andrej Nemec: Program Skype kot izobraževalno okno v svet (OŠ Prežihovega Voranca Bistrica)
  • Irena Marković: Uporaba tablic in spletnega dnevnika pri pouku zgodovine

(OŠ Rače)

  • Jure Rems: Google – spletna mesta (OŠ Puconci)
  • Domen Ambrož: Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije pri predmetu šport (I. OŠ Celje)
  • Darja Farič Klemenčič: Razvijanje veščin kritičnega mišljenja z uporabo kartic po -Bloomu v E-listovniku (OŠ Šalovci)

 

SKUPINA D, učilnica št. 47

13.30–15.30 Moderatorka: Andreja Sever

  • Katarina Diklić: Alternativno učenje u osnovnoj školi (OŠ Vuk Karadžić Surčin, Srbija)
  • Vesna Ivanović, Žaklina Milinković: Primeri dobre prakse alternativnog učenja (OŠ Vuk Karadžić Surćin, Srbija)
  • Klavdija Paldauf: Sodelovanje s starši – od teorije k praksi (OŠ Veržej – enota Dom)
  • Tina Rus Rozina: Nadarjeni učenci samostojno izdelajo in predstavijo verižni eksperiment (OŠ Vransko – Tabor)
  • Ida Kocmut Žužek: Delo z nadarjenimi učenci na OŠ Franceta Prešerna Maribor: Pregled aktivnosti za nadarjene učence v šol. l. 2014/15 (OŠ Franceta Prešerna Maribor)
  • Metka Pelicon: Delo z nadarjenimi učenci na OŠ Franceta Prešerna Maribor: Sobotne šole (OŠ Franceta Prešerna Maribor)

 

SKUPINA E, učilnica št. 52

13.30 – 15.30 Moderatorka: Slavica Hozjan Sapač

  • Anja Gruden: Forumsko gledališče v šoli – preventiva pred naučeno nemočjo (Vzgojno-izobraževalni zavod Višnja Gora)
  • Petra Pipenbaher: Avtonomija razrednega učitelja z vidika medpredmetnega povezovanja z učenjem za zaključno prireditev šole (OŠ Rače)
  • Karmen Bizjak Merzel: Ustvarjalni gib pri književnem pouku slovenščine

(OŠ Danile Kumar)

  • Valerija Režonja: Alternativne oblike dela pri matematiki v gimnaziji (Gimnazija Murska Sobota)
  • Irena Varga Dervarič: Branje v tujem jeziku – motivacija in izziv (OŠ I M. Sobota)
  • Zehra Biščevič: Motivacijski pristop k učenju in poučevanju (OŠ Toneta Čufarja Jesenice)

 

SKUPINA F, AVLA V NOVEM VRTCU

13.30–15.30 Moderatorka: Petra Smej

  • Andreja Cebe Mandič: Prepoznavanje čustev (Vrtci Brezovica)
  • Iris Kunčič: Projekt Rekonceptualizacija časa v vrtcu (OŠ Stročja vas – VVE Stročja vas)
  • Alenka Jovanovski: Tkemo prijateljstvo (OŠ Matije Valjavca Preddvor, enota vrtec Storžek)
  • Andreja Sedlar: Uvodenje IC tehnologije: kako od alternative do uobičajene primjene (Dječji vrtić Varaždin)
  • Vesna Košir Pevec: Spoznavanje projekta Comenius s smernicami aktivnega učenja (Vrtec Pedenjped Ljubljana)

 

15.30–15.45 ZAKLJUČEK mednarodnega strokovnega simpozija

 

 

Prenos programa simpozija: Simpozij_program 2016

Skip to content