Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Opolnomočenje … – arhiv

OPERATIVNI NAČRT ŠOLE za šolsko leto 2011/12

 

1. Analiza stanja (povzetek ugotovitev):

a) Povzetek iz prijave, pogovora s timom

Na OŠ Franceta Prešerna Črenšovci že dalj časa spremljamo delo na področju bralne pismenosti preko inovacijskih, razvojnih in šolskih projektov, zato želimo to področje še izpopolniti in nadgraditi. V delo smo že v preteklosti uvajali aktivne metode učenja, kompleksne bralne učne strategije, ugotavljali stile učenja učencev in učiteljev ter tako individualizirali in personalizirali pouk. Zadnja tri leta smo aktivno delovali na področju formativnega spremljanja učencev, saj so se naši učitelji na tem področju tako na razredni kot na predmetni stopnji še posebej angažirali. Intenzivno smo spremljali in analizirali rezultate NPZ ter v naše delo uvajali ukrepe za njihovo izboljšanje, zlasti smo želeli pri učencih dosegati cilje na višjih taksonomskih stopnjah. Pri tem smo intenzivno sodelovali s starši, šolsko in občinsko knjižnico ter vsemi dejavniki iz okolja. Ob pouku smo učencem nudili različne možnosti udejstvovanja na področju učenja učenja, vodili dejavnosti za izboljšanje branja z bralnimi vajami za razvijanje hitrosti in razumevanja prebranega, učencem nudili bogato učno okolje in možnosti za doseganje uspehov na učnem in vzgojnem področju. Vsako leto sodelujemo v tekmovanju za bralno značko, eko bralno značko, bralno značko pri tujih jezikih in drugih dejavnostih, ki omogočajo razvoj na področju bralne pismenosti. Vključujemo se v šolske in druge projekte, ki razvijajo naša prioritetna področja. Z vsemi temi dejavnostmi smo postopno uspeli dvigniti tudi rezultate NPZ, ugotavljamo večje zadovoljstvo učencev in zaposlenih, svoje izkušnje izmenjujemo tudi na mednarodni ravni, v zadnjih štirih letih smo si pridobili naziv kulturna šola, raziskovalna šola, zdrava šola, eko šola, pridobili certifikat kakovosti, prejeli priznanje Blaža Kumerdeja, dobili občinsko nagrado Občine Črenšovci.

b) Opis dejstev, stanja na področju izbranih prioritet

Čeprav smo sistematično delali na nekaterih področjih, se je pokazalo, da je delo na področju branja in pisanja za učence in učenje najpomembnejše, zato smo izbrali prioritete, ki podpirajo to področje od vrtca do devetega razreda. Ugotavljamo namreč, da imajo naši učenci še vedno težave na področju usvajanja tehnike branja, razumevanja prebranega, izpisovanja bistva, povzemanja, kritičnega razmišljanja, vrednotenja, branja daljših besedil, težave na področju tvorbnih nalog … Še vedno ugotavljamo, da učenci premalo berejo, nimajo bogatega besednega zaklada, težave jim dela tekoče in pravilno izražanje. Želeli bi, da bi učenci več brali za zabavo, iz zadovoljstva, motivacije po znanju, da bi si pridobili strategije, s katerimi bi obvladovali daljša besedila, si znali izpisovati, si pridobili trajnejša znanja za življenje in učenje.

c) Zakaj menite, da je stanje tako (možni vzroki)

Naša šola je podeželjska šola, z dokaj nizko izobrazbeno strukturo prebivalstva, ki se ukvarja tudi s problemom nezaposlenosti in socialnim in kulturnim primanjkljajem (tudi romska populacija). Vse to znižuje možnosti in ambicije učencev po doseganju in zastavljanju višjih ciljev, večje motiviranosti domačega okolja, spodbud, zgledov staršev in drugih pomembnih odraslih.

V šoli se trudimo ta primanjkljaj zmanjšati, zato učencem nudimo bogato in spodbudno učno okolje. Z osveščanjem staršev in širšega okolja poskušamo dvigniti socialni in kulturni kapital, nenazadnje tudi z vodenjem in sodelovanjem v različnih projektih, ki so v skladu z našimi prioritetami, vrednotami in razvojnim načrtom. Menimo namreč, da v šoli lahko veliko pripomoremo k temu, da učence učimo učiti se, jih miselno aktivirati, jih spodbuditi k samostojnosti, samorefleksiji in samoregulaciji, ki vodi v trajno in vseživljenjsko učenje ter trajnostno in vseživljenjsko znanje.

 

2. Izbrani razvojni prioriteti šole:         

2.1 Sistematično razvijanje bralne pismenosti otrok/učencev po vsej vzgojno-izobraževalni vertikali.
2.2 Zvišanje interesa za branje v šoli, družinah in širšem družbenem okolju.

 

 

Skip to content