Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

dr. Mojca Juriševič – Alternativne metode in oblike dela v šoli po meri (nadarjenih) učencev?

Mojca Juriševič

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

Letošnji simpozij smiselno izpostavlja pedagoške pristope, ki v najširšem pogledu spodbujajo učenje za življenje. Poseben poudarek velja v tem premisleku vključujočemu poučevanju (inkluziji), saj se tesno povezuje z vprašanjem, ali v izobraževanju bolj diskriminirajo posebnosti učencev ali različne vzgojno-izobraževalne priložnosti, klasične in alternativne, ki jih omogoča oziroma jih lahko omogoči sodobna šola. V potrditev slednjemu se bomo v predavanju zato seznanili s pogledi (nadarjenih) učencev na šolsko delo z vidika njihovih učnih potreb in razvoja. V osrednjem delu se bomo posvetili primeru PROFILES pristopa poučevanja naravoslovja, ki predstavlja novost na tem področju izobraževanja. Njegov namen je učencem približati naravoslovje skozi raziskovanje družbeno-naravoslovnega konteksta. Ogledali si bomo izsledke empirične analize izvajanja PROFILES poučevanja, ki je pokazala, da (nadarjeni) učenci in njihovi učitelji kot glavno mero učinkovitosti izpostavljajo aktivno soudeležbo, avtentične miselne izzive in ustrezno učno-delovno okolje.

Kratka predstavitev:

Dr. Mojca Juriševič je izredna profesorica za pedagoško psihologijo na Pedagoški fakulteti Univerze v Ljubljani. Njeno temeljno raziskovalno področje je motivacija za učenje, ukvarja se tudi s problematiko strokovnega razvoja učiteljev ter z izobraževanjem nadarjenih. Na fakulteti vodi mednarodno uveljavljen Center za raziskovanje in spodbujanje nadarjenosti (CRSN). Je avtorica poglavja o izobraževanju nadarjenih v Beli knjigi o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji iz leta 2011. Trenutno predseduje Sekciji psihologov v vzgoji in izobraževanju pri Društvu psihologov Slovenije.

Skip to content