Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Otroci s PPPU

Te otroke smo v preteklosti imenovali otroci s specifičnimi učnimi težavami – SUT. Novi naziv smo uvedli leta 2000 z Zakonom o usmerjanju otrok s PP (Ur. l. RS št. 43/2000). Skupina je ločena od obširne in raznolike skupine otrok z učnimi težavami. Otroci s PPPU se usmerjajo. To so otroci s kritičnimi učnimi težavami, ki so ovirani pri pridobivanju jezikovnih spretnosti, pomembnih za učenje v šoli in zahtevajo vsaj eno od oblik pomoči, kot so: svetovanje, korekcijske vaje ali specialna edukacija. Gre za motnje pri branju (disleksija), pisanju (disgrafija), govoru (govorna nespretnost), poslušanju (motnje pozornosti, hiperaktivnost, ADHD), računanju (diskalkulija)…

 

Vzroki za učne težave so:

  • Genetični vzroki (podobne težave tudi pri starših ali sorodnikih).
  • Okolje (otroci rojeni v revščini, neustrezno edukacijo…).
  • Fizični vzroki (zaradi lažjih korekcijskih napak).
  • Nevrološki dejavniki (napačno mreženje v možganih: oko zaznava bp, možgani pa pb. – obračanje).

 

Otroci s PPPU so tisti otroci, pri katerih se pojavljajo zaostanki v razvoju v zvezi s pozornostjo, pomnjenjem, mišljenjem, s koordinacijo, komunikacijo, z razvojem socialnih sposobnosti in z emocionalnim dozorevanjem in pri katerih se kažejo izrazite težave v zvezi z branjem, s pisanjem, pravopisom in z računanjem.

 

Literatura za PPPU:

  • Galeša, M. 2003. Ocenjevanje zmožnosti in posebnosti potreb otrok v osnovni šoli ter načrtovanje individualiziranih programov – praktični pristop. Celje: Valmar d.o.o.
  • Košir, S… et al. (2008). Otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja – navodila za prilagojeno izvajanje programa OŠ z dodatno strokovno pomočjo. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
  • Magajna, L. et. al. (2008): Učne težave v osnovni šoli – problemi, perpektive, priporočila. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
  • Magajna, L. et. al. (2008). Učne težave v osnovni šoli – koncept dela. Program osnovnošolskega izobraževanja. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
  • Pšunder, M. (2001). Kako zaznati legastenika in mu pomagati. Ljubljana: Pedagoški obzornik št. 1.
  • Reid, G. (2002). Nekaj v prijateljsko pomoč. Vodnik za starše otrok z disleksijo. Ljubljana: Braco – društvo za pomoč otrokom in mladostnikom s specifičnimi učnimi težavami.
  • Šali, B. (1975). Motnje branja in pisanja. Ljubljana: Zavod SR Slovenije za rehabilitacijo invalidov.
  • Več avtorjev (2002). Specifične učne težave otrok in mladostnikov. Ljubljana: Svetovalni center.
  • Več avtorjev (1979). Otroci s specifičnimi učnimi težavami v sodobni družbi. Ljubljana: Delavska univerza Univerzum.
  • Več avtorjev (1991). Izstopiti ne moreš. Pomurska založba.
  • Žerdin, T. (2003). Motnje v razvoju jezika, branja in pisanja. Kako jih odkrivamo in odpravljamo. Ljubljana: Svetovalni center za mladostnike in starše.
Skip to content