Nekoč so jih obravnavali kot idiote, debile. Prvi strokovni rehabilitator oseb je Jan Itard, psihiater v Parizu. Proučeval je dečka Viktorja, učil po senzorni metodi. Njegovo delo je nadaljeval njegov učenec Eduard Sequin, ki je ustanovil zavode za tovrstno »prizadete«. Naša klasifikacija: nižja raven inteligentnosti, nižje sposobnosti ter pomanjkanje veščin za učnje.
–
Razlikujemo 4 stopnje motenj v duševnem razvoju:
- Otroci s težkimi motnjami v duševnem razvoju (potrebujejo stalno nego in pomoč, razumevanje in upoštevanje navodil je hudo omejeno).
- Otroci s težjimi motnjami v duševnem razvoju (usposobijo se za nezahtevna opravila, razumejo enostavna navodila, potrebujejo pa varstvo. Orientirajo se v ožjem okolju).
- Otroci z zmernimi motnjami v duševnem razvoju (lahko osvojijo osnove branja, pisanja in računanja. Sodelujejo v enostavnem razgovoru in razumejo navodila. Zmorejo preprosta opravila, potrebujejo vodenje in različno stopnjo pomoči) .
- Otroci z lažjimi motnjami v duševnem razvoju (imajo znižane sposobnosti za učenje. Lahko se usposobijo za manj zahtevno poklicno delo in samostojno življenje. Prilagojena mora biti hitrost učenja, po korakih s sprotnim preverjanjem.
Literatura za otroke z motnjami v duševnem razvoju:
- Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v RS. Ljubljana: MŠŠ, 1995.
- Datler Wilfried: Zur Analise heilpadagogischer Beziehungsprozesse. Luzern : SZH/SPC, 1998.
- Foundations of special education : Basic knowledge informing research and practice in special education. Pacific Grove [etc.]: Brooks/Cole, cop. 1997.
- Jakulić, Slobodan: Mentalna retardacija : uzrokovana hromozomskim i genetskim faktorima. Beograd : Savremena administracija, 1980.
- Taylor, Ronald L.: Exceptional children integriting researge and teaching, Singular Publising Group San Diego, California, 1995.