Značilnosti in prepoznavanje:
Pri učencih z učnimi težavami, ki prihajajo iz revnih družin, najpogosteje zasledimo jezikovno kulturno drugačnost, nižje izobrazbene dosežke in težave pri socialnem vključevanju.
- Imajo težave z navezovanjem stikov z vrstniki, manjši priljubljenosti.
- Izobrazbeni primanjkljaji učencev iz revnejših družin praviloma niso odvisni od notranjih dejavnikov, ampak od zunanjih. Prepletajo se različni neugodni dejavniki, kot so:
- Omejeno jezikovno funkcioniranje (slabše razumevanje jezika, vpliva na učenčevo razmišljanje, razsojanje in učinkovito komunikacijo).
- Različnost znanj in strategij, pričakovanih v šoli ter znanj in strategij, ki jih otrok osvoji pred vstopom v šolo v domačem okolju. Revni starši pogosto nimajo dovolj sredstev in znanj, da bi otroku omogočili uspešno všolanje.
- Nezaupanje v lastne sposobnosti in negativna samopodoba. Ko ugotovi, da znanja in strategije, s katerimi je v domačem okolju uspešno reševal vsakdanje življenjske težave, niso več učinkoviti, izgubi zaupanje v te strategije in znanja, kar ima pogosto za posledico tudi izgubo zaupanja vase.