Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Čustveno pogojene težave pri učenju

6.1 UČNE TEŽAVE ZARADI ANKSIOZNOSTI

Za učence, ki so storilnostno neuspešni zaradi anksioznosti, so značilni naslednji načini doživljanja in vedenja:

  • Napetost, težko se sprostijo.
  • Izogibanje šolskemu delu ali odlašanje zaradi strahu.
  • Pretirana zaskrbljenost in nerealistično pojmovanje lastne kompetentnosti, preteklih napak in pričakovanih katastrofalnih neuspehov v prihodnosti.
  • Potreba po neprestanem pomirjevanju in izražanju odobravanja, posebno odraslih in avtoritet.
  • Pritoževanje zaradi telesnih težav, psihosomatske težave, posebno glavoboli, bolečine v želodcu.
  • Pretirano zavedanje lastnega doživljanja, ki ovira izvajanje (zardevanje in zadrega, neugodni telesni občutki, strah pred tem, da bodo izpadli neumno, smešno).
  • Na videz zrelejše vedenje od vrstnikov, ki je posledica prilagajanja zahtevam drugih, posebno odraslim.
  • Perfekcionizem in izogibanje manj strukturiranim zahtevam (prosti spisi).

 

6.2 UČNE TEŽAVE ZARADI DEPRESIVNOSTI

Značilnosti in prepoznavanje:

Potrtost se opazovalcu pogosto kaže kot apatija (nezainteresiranost, pasivnost, vdanost v usodo ipd.), zato se potrte učence v šoli nemalokrat in neupravičeno označi kot »lene« in »nemotivirane«. Pri otrocih in mladostnikih so najpogostejši znaki potrtosti (depresivnosti) naslednji:

  • Potrtost, žalost in razdražljivost.
  • Nenamerne spremembe v navadah hranjenja.
  • Spremembe v vzorcih spanja, motnje spanja.
  • Nizka energetska raven in stalna utrujenost
  • Doživljanje nizkega samospoštovanja.
  • Težave pri koncentraciji.
  • Občutek brezupa.
Skip to content