OBOGATITVENE DEJAVNOSTI
Razvoj specifičnih zmožnosti otrok bo omogočen s pomočjo izvajanja dodatnih OBOGATITVENIH DEJAVNOSTI za otroke. Izvajajo jih strokovni delavci v času poslovanja vrtca in v popoldanskem času. Potekajo celo šolsko leto. Otrok se vključi v izbrano dejavnost tudi v skladu s svojimi interesi in željami, upoštevaje načela omogočanja izbire in drugačnosti. Obogatitvene dejavnosti so brezplačne.
Iz ponudbe v šolskem letu 2023/24:
Dejavnost | Starostno obdobje | Cilji | Izvajalci |
Malček bralček | od 1 do 6 let | Otroke želimo skozi pripovedovanje pravljic s pomočjo staršev, vzgojiteljic in vrstnikov v vrtcu spodbujati k poslušanju, branju in pripovedovanju.
Merljivost: število povratnih informacij otrok o prebranih slikanicah. |
Knjižničarka Nataša Litrop, vse strokovne delavke |
Računalništvo | od 4 do 7 let | Namen dejavnosti je seznanitev z osnovami računalništva. Obenem imajo otroci možnost spoznavanja šolskih prostorov. | Zdenko Temlin, Monika Lorbek, Patricija Horvat, Sandra Pučko in Petra Sobočan |
Dejavnost | Starostno obdobje | Cilji | Izvajalci |
Mali sonček | ● modri: za otroke od 2. do 3. leta
● zeleni: za otroke od 3. do 4. leta ● oranžni: za otroke od 4. do 5. leta ● rumeni: za otroke od 5. do 7. leta starosti |
Cilj je omogočanje in spodbujanje gibalne dejavnosti otrok ter postopno spoznavanje in osvajanje osnovnih prvin različnih športnih zvrsti. Poudarek daje igri in vadbi, ki naj bo prijetna in prilagojena otroku. Z gibanjem otrok zaznava in odkriva svoje telo, preizkuša, kaj telo zmore, doživlja veselje in ponos ob razvijajočih se sposobnostih in spretnostih ter gradi zaupanje vase. Gibanje daje otroku občutek ugodja, varnosti, veselja. | Monika Lorbek,
vse strokovne delavke |
Pevski zbor | od 4 do 6 let | – Pri otrocih spodbujati veselje do glasbe in doživljanje glasbe.
– Razvijati otrokove glasbene sposobnosti in spretnosti. Dejavnosti: petje pesmi, glasbeno didaktične igre, ustvarjanje ob glasbi in v glasbi. |
Petra Peischl |
Igre z nemščino | od 5 do 7 let | Seznanjanje otrok s tujim jezikom
(10 ur). |
Valerija Šijanec |
Igre z angleščino | od 5 do 7 let | Seznanjanje otrok s tujim jezikom
(10 ur). |
Petra Šobak |
Plesne urice za najmlajše | od 1 do 3 let | Doživljanje, spoznavanje in uživanje v umetnosti.
– Spodbujanje radovednosti in veselja do umetniških dejavnosti, umetnosti in različnosti. – Razvijanje umetniške predstavljivosti in domišljije z zamišljanjem in ustvarjanjem. – Negovanje, spodbujanje in razvijanje čutnega doživljanja z usmerjanjem povečane pozornosti v občutenje telesa, tipanje, opazovanje in poslušanje sebe ter izbranih virov iz okolja. – Uporaba in razvijanje spretnosti; eksperimentiranje z umetniškimi sredstvi (telesom, predmeti in instrumenti). |
Mirjam Maučec in Petra Sobočan |
VRT-ičkarji | Od 1 do 4 let | – Spoznavanje ekološke pridelave in permakulture.
– Vzgoja rastlin, spoznavanje aktivnosti vrtnarjenja. – Otrok biva v naravi in jo doživlja v različnih okoljih, dnevnih in letnih časih, vremenskih razmerah. |
Renata Žerdin, Andreja Podgorelec, Tadeja Sarjaš |
Dejavnost | Starostno obdobje | Cilji | Izvajalci |
Mali fotografi | Od 5 do 6 let | Doživljanje, spoznavanje in uživanje v umetnosti.
– Razvijanje občutka za opazovanje ter spoznavanje sebe kot ustvarjalca. – Eksperimentiranje z umetniškimi sredstvi (fotoaparati) in njihovimi izraznimi lastnostmi (fotografijami). – Spodbujanje splošne ustvarjalnosti pri pripravi in uporabi umetniških sredstev (fotografij). |
Lea Gomboc, Nataša Kranjec |
Ljudski plesi | Od 4 do 6 let | – Seznanitev otrok z ljudskim izročilom: s plesno kulturo, ustvarjalnostjo in petjem ljudskih pesmi.
– Spoznavanje in ohranjanje ljudskega izročila ter oblačilne dediščine. – Omogočanje in spodbujanje otrok z ljudskimi igrami in običaji. – Telesni in duševni razvoj otrok. |
Sandra Pučko in Tadeja Sarjaš |
Gledališče | 4–6 let | – Doživljanje, spoznavanje in vživljanje v
umetnosti gledališča – Spodbujanje splošne gledališke ustvarjalnosti od priprave do izvedbe. |
Patricija Horvat in Monika Lorbek |
Plesno ritmična dejavnost | 4–5 let | – Otrok se izraža s kretnjami, gibi; razvija individualne ustvarjalne potenciale v fazah doživljanja, zamišljanja, izražanja, komuniciranja in uveljavljanja na področju umetniških dejavnosti. | Lidija Sobočan in viktorija Mlinarič |
Dejavnosti se izvajajo v času obratovanja vrtca, (če je prijavljenih vsaj pet otrok in če bodo razmere dovoljevale, se bo izvajalo na ravni celotnega vrtca in ne po mehurčkih). Otrok se lahko prijavi največ k dvema dodatnima dejavnostma (dejavnost Malček bralček in Mali sonček se izvajata v okviru rednega programa, vključeni so vsi otroci v oddelku).
DEJAVNOSTI ZA OTROKE, KI NISO VKLJUČENI V VRTEC
Občasno vključevanje otrok v vrtec je namenjeno spoznavanju in približevanju življenja v vrtcu otrokom, ki vanj niso vključeni. Poteka v obliki skupnih prireditev, praznovanj, predstav in igralnih uric. V dopoldanskem času bo organizirana igralna urica za otroke novince.