Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Kako je potekal kulturni dan z naslovom Moja poklicna prihodnost?

 

V torek, 22. decembra, je na šoli potekal kulturni dan z naslovom Moja poklicna prihodnost. Glede na aktivnosti, smo učence razvrstili v dve skupini. Učenci od 1. do 4. razreda so v dopoldanskem času ustvarjali samostojno ali z družino, ter v sklopu oddelčnih skupnosti opravili Zoom srečanja, na katerih so pripravili sklepe oziroma ugotovitve tega kulturnega dne.

V drugi skupini učencev, so bili vsi učenci od 5. razreda dalje. Njihov potek kulturnega dne je potekal malce drugače. Z jutranjim uvodnim pozdravom ob 8. uri, nato pa petnajst minut kasneje z dvema kulturnima urama, ki so ju preživeli v družbi Nika Škrleca, ta jim je s pomočjo zabavne multimedijske delavnice – mnemotehnike – predstavil načine zapomnitve dejstev in informacij o našem velikem pesniku Francetu Prešernu. Sledilo je zanimivo potovanja po Sloveniji, kjer so virtualno obiskali kraje, ki so zaznamovali življenje Franceta Prešerna. Na koncu pa so svoje znanje preverili s pomočjo kviza. Po poročanju učiteljev in učencev, so učenci pri tem uživali in marsikaj koristnega tudi odnesli. Nato je za starejše učence sledil ustvarjalni odmor, temu pa razredne ure, kjer so učenci pripravili kritično oceno teh dveh kulturnih ur in pripravili ugotovitve oziroma sklepe oddelčnih skupnosti za zaključni plenarni del šolskega otroškega parlamenta.

Ob 12. uri smo se predstavniki Otroškega parlamenta, predstavniki Šolske skupnosti, razredniki, ravnateljica in mentorica zbrali na Zoom konferenci, kjer smo opravili sklepni del našega kulturnega dne.

Učenci od 1. do 4. razreda so nam predstavili svoje aktivnosti in te so bile: ogled videoposnetka o poklicih, ki so jih ustvarili njihovi starši, reševanje ugank o poklicih, branje zgodb, ki so se navezovale na poklic, reševanje iger spomin in reševanje križank o poklicih, igre vlog, kjer so učenci predstavili svoj poklic, ki ga želijo opravljati v prihodnosti in si v ta namen izdelali praktične izdelke, učenci so se tudi likovno in literarno izražali, ter zaigrali pantomimo, ki je predstavljala njihov izbran poklic.

Učenci so prišli do različnih ugotovitev, najpogostejše so:

  • veliko učencev je izbralo poklice, ki se so povezani z naravo: drvar, cvetličarka, nekaj kmetov, učiteljica jahanja,
  • nekaj učencev želi pri svojem poklicu pomagati drugim: gasilec, zdravnica, vzgojiteljica, policist,
  • nekaterim pa je všeč poklic njihovih staršev in bi ga radi opravljali: kuharica, šofer,
  • za vsak poklic se moramo truditi že sedaj, da se naučimo brati pisati, računati, saj bomo vse to potrebovali, ko se bomo učili za svoj poklic in ga potem tudi opravljali,
  • vsi poklici so lepi in da se morajo v šoli pridno učiti, saj bodo le tako prišli do svojih ciljev,
  • da jih zanimajo različni poklici,
  • da so vsi poklici pomembni, kljub temu, da so nekateri prezrti,
  • da nekateri poklici izumirajo, nastajajo pa čisto novi poklici,
  • pri vsakem poklicu imamo tudi slabosti, ki jih moramo sprejeti in jih znati opraviti (veliko stati, sedeti, prenašati kri, obvladati govorjenje …).

Starejši učenci pa so se pogosteje izražali na literarni način, nekateri pa so pripravili tudi likovne izdelke. Njihova naloga je bila predstaviti kritično oceno dveh kulturnih ur, ki so jih opravili pod vodstvom Nika Škrleca. Njihove ocene so sledeče:

  • e-kulturni dan, ki ga je vodil Nik Škrlec jim je bil všeč,
  • menijo, da je bila predstavitev Nika Škrleca zelo dobra,
  • slabosti:
    • slabo omrežje/povezava,
    • zamik dogodka,
    • neprimerni komentarji udeležencev,
    • preveč informacij na enkrat,
  • prednosti:
    • sodelovanje učencev je bilo na tak način lažje,
    • da kljub koroni lahko izvedemo kulturni dan,
    • drugačna izvedba kulturnega dne,
    • zanimiv in drugačen način pridobivanja novih informacij (o Francetu Prešerenu),
    • novo pridobljena znanja o pomnjenju,
    • zanimiva virtualna ekskurzija.

 

Njihovi poklici so se malce razlikovali od izbire poklicev mlajših učencev, saj smo lahko zaznali, da učenci že upoštevajo svoja močna področja, se zavedajo, kateri poklici so bolj aktualni in iskani. Prišli pa so do enakih spoznanj, da se je potrebno za svoje dosežke truditi na vsakem koraku in slediti svojim sanjam.

Ostale ugotovitve starejših učencev:

  • Pomembno je, da izberemo poklic, v katerem bomo uživali in ga radi opravljali, hkrati pa bomo zanj dostojno plačani. Pomembno je, da ti delovni čas omogoča čas za družino, prijatelje in hobije.
  • Poklici prihodnosti se bodo spreminjali. Pomembna bo ustvarjalnost, obvladovanje tehnologij, timsko delo, sodelovanje, poznavanje jezikov, prilagodljivost, vseživljenjsko učenje …
  • Poklic prihodnosti bo vse bolj vezan na elektroniko in nove tehnologije, zato je prav, da pridobijo čim več znanj s tega področja.
  • Menijo, da na naši šoli dobimo dovolj uporabnih znanj za nadaljevanje šolanja in usmeritve, usmerjajo jih pa še družina, mediji … in tega si želijo čim več.

 

Učenci so ob svojih predstavitvah bili res suvereni in vsak razred je pripravil nekaj, po čemer so nam ostali v spominu.

Po samem kulturnem dnevu nas je zanimalo, kako so učenci doživeli kulturni dan na malce drugačen in edinstven način – na daljavo. V ta namen smo jim ponudili anketo, iz katere smo razbrali, da so bili učenci nižjih razredov na splošno bolj zadovoljni z takšno obliko izvedbe kulturnega dne, ter so jim bile pripravljene aktivnosti zelo všeč. Vse kar so navedli, da so pogrešali, so sošolci in učiteljice.

 
Učenci višjih razredov so bili manj zadovoljni z raznolikostjo aktivnosti, ki smo jim pripravili za ta dan, prav tako so navedli veliko več stvari, ki so jih ob tem pogrešali (npr.: več raznolikih dejavnosti, krajše dejavnosti, bolj zanimive dejavnosti, manj dela z računalnikom, več dela po skupinah, druženje med razredi …).

Prejete informacije nam bodo v pomoč, pri naslednji izvedbi kulturnega dne na morebiti takšen način. Obenem pa upam, da so učenci spoznali, kako zelo pomembne odločitve bodo morali sprejemati v povezavi s poklicem in da se morajo za izbiro poklica truditi vse življenje in si tako vseskozi nabirati izkušnje in se preizkusiti v čim več raznolikih dejavnostih, ter tako spoznati, kaj so njihova močna in šibka področja.

 

Mentorica Patricija Utroša

Vsa polja so obvezna.

Skip to content