Pravično – nepravično (Etika in vrednote)
 
 
V okviru projekta Popestrimo šolo smo v jutranjih delavnicah/druženju izvedli vajo iz programa Etika in vrednote – modul PRAVIČNOST. Vaja, ki sem jo izbrala je bila pravično – nepravično. Namen vaje je bil, da otroci razmišljajo o pravičnosti in krivičnosti. S pomočjo različnih situacij so posamezne okoliščine so prepoznavali kot pravične ali krivične ali pa take, kjer o pravičnosti in krivičnosti ne moremo govoriti. Podala sem jim tudi nekaj smernic s katerimi so lahko lažje presodili pravičnost/krivičnost. Pogovarjali smo se tudi o njihovih pravicah in krivicah doma in v šoli.
Primer situacije in smernic:
Za 6. rojstni dan dobijo vsi dečki knjigo o traktorjih.
- a) Ali imajo vsi radi traktorje?
 - b) Imajo vsi radi knjige?
 - c) Bi lahko to darilo spremenili v bolj pravično?
 
Miranu je všeč odbojka. Nihče od sošolcev ne mara odbojke in je zato med odmori nikoli ne igrajo.
- a) Ali je Miranu všeč še kaj drugega kot odbojka?
 - b) Ali lahko vsako stvar uvrstimo v kategorijo pravično/krivično?
 - c) Kako bi lahko ugodili tudi Miranu.
 
Učiteljica Tadeja Horvat

					
					


