7. mednarodni simpozij s Tržnico znanja na OŠ Franceta Prešerna Črenšovci
V petek, 21. 2. 2014, in v soboto, 22. 2. 2014, smo na OŠ Franceta Prešerna Črenšovci izvedli 7. mednarodni simpozij z naslovom Avtonomija šole pri uresničevanju vzgojne in izobraževalne funkcije. Simpozij je bil tudi tokrat zelo uspešen in dobro obiskan. Vzgojno delovanje šole je še posebej aktualno, saj strokovnjaki pravijo, da je od vzgoje, etike in vrednot odvisen celo obstoj človeštva, napake pri vzgoji v najzgodnejših letih pa lahko imajo trajne in nevarne posledice. Zanimiva tema je k nam privabila čez 110 udeležencev iz cele Slovenije in tudi tujine. Aktivno se je predstavilo kar 57 predavateljev z 42 prispevki. Svojo odlično prakso dela z učenci je na ogled pokazalo tudi 14 domačih strokovnih delavcev. Predavatelji so bili iz štirih držav: Slovenije, Madžarske, Srbije in Hrvaške. Tako se je predstavilo 5 vrtcev, 25 osnovnih šol. 3 srednje šole, 2 univerzi in 3 inštituti oziroma centri za vzgojo in izobraževanje. Lotili smo se vzgojnega področja, ki je neločljivo povezano z izobraževalnim, če to hočemo ali ne. Vzgajamo vselej, tudi takrat, ko mislimo da le izobražujemo, zato je toliko bolj pomembno kako pristopamo k delu, kakšen odnos imamo do dela, kako z veseljem ga opravljamo, kako izžarevamo in živimo tisto, kar učimo oziroma govorimo, kako smo dosledni, pošteni, odgovorni, strpni… in že smo pri vrednotah. Veliko vrednot smo lahko doživeli tudi na samem simpoziju. Veliko strokovnih stvari so osvetlili in jih ponovno dvignili na površje plenarni predavatelji, pa tudi vsi, ki so predstavljali primere dobre prakse, naj si bo z učenci v razredu ali v referatih v skupinah. Verjamem, da so vsi udeleženci dobili vsaj kakšno idejo ali zamisel, ki jim bo prišla prav pri delu z učenci ali celo s kolektivi, saj posameznik lahko naredi bolj malo. Za vzgojo je potreben celoten kolektiv, verjetno pa se tudi strinjamo, da bi spremembe bilo potrebno narediti tudi v celotni družbi. Predstavljeni so nam bili nekateri modeli in primeri, kako doseči etično in moralno družbo, kako učence ozaveščati. Ob vsem tem smo ugotovili, da tako pri vzgoji kot izobraževanju nismo sami, in da se je vredno ukvarjati s starši, čim prej, tem bolje in da so starši naši partnerji, ki nam lahko veliko pomagajo. Zelo dobro je bilo tudi to, da smo videli primere iz tujine, kajti vrtnarjenje samo na svojem domačem vrtičku ni tako zanimivo, kot če izmenjamo izkušnje in pogledamo kaj raste in cveti tudi pri sosedovih, kajti skupaj smo močnejši, povezovanje in sodelovanje pa prinaša sinergijo in energijo za nadaljnje delo in izzive.
Upam, da so udeleženci nekaj te energije načrpali tudi zase, da se z novimi idejami že vidijo v svojem razredu. Morda so dobili le potrditev, da so na pravi poti, morda pa so ob vsem tem začeli le kritično razmišljati. Če nam je uspelo vsaj to, smo zadovoljni, kajti to je eden od višjih taksonomskih ciljev, ki naj bi jih dosegali tudi z učenci – da bodo začeli kritično razmišljati o vsem, kar se dogaja okoli njih in se začeli ukvarjati s pravimi stvarmi.
Hvala vsem za sodelovanje, za vse predstavitve, udeležbo, druženje, za vse pozitivne povratne informacije, ki nas vedno znova navdihujejo in nam dajo misliti, da je trud vredno vlagati v delo, ki ima pozitivne učinke za vse, tako učence, starše in tudi nas zaposlene.
Hvala vsem mojih sodelavcem za podporo in pomoč, vsak se je vključil v pripravo in organizacijo in delo vsakega je pomembno prispevalo k uspešnosti letošnjega simpozija. Vsakemu posebej in vsem skupaj še enkrat hvala. To je dokaz, da se skupno delo izplača, da je v slogi moč in da je vredno delati prave stvari.
Hvala tudi MePZ Štefana Kovača iz Murske Sobote in Tolkalistom Glasbene šole Beltinci za odličen glasbeni program.
Zapisala: mag. Marija Horvat, ravnateljica