MEDNARODNI OBISK strokovnih delavcev iz devetih držav
V četrtek, 5. 12. 2013, smo na OŠ Franceta Prešerna Črenšovci dobili mednarodni študijski obisk, katerega tema je bila razvoj visoko kakovostnih in kulturno primernih vzgojno-izobraževalnih institucij. Obisk tujih gostov je bil organiziran s strani mednarodne mreže REYN (Romani Early Years Network) in Razvojno-raziskovalnega centra pedagoških iniciativ Korak za korakom pri Pedagoškem inštitutu v Ljubljani. Študijskega obiska so se udeležili predstavniki vrtcev, šol in različnih nevladnih organizacij ter romski pomočniki iz devetih držav: Slovenija, Srbija, Hrvaška, Madžarska, Turčija, Latvija, Kosovo, Albanija in Ukrajina. Udeleženci so obiskali OŠ Franceta Prešerna v Črenšovcih ter Enoto vrtca Črenšovci, kjer so posebno pozornost namenili zagotavljanju mehkega prehoda iz vrtca v šolo, otroci pa so udeležencem predstavili vrednoto prijateljstva. V mesecu decembru otroci vrtca in učenci 8. razreda sodelujejo na poseben način, saj vsak dan skupaj spoznajo eno vrednoto, ki je ni materialnega značaja. Tako so tujim gostom zelo dobro predstavili in ovrednotili prijateljstvo. Učenci 8. razreda so vrtčevskim otrokom prav posebni prijatelji in zaščitniki, saj skupaj z njimi, pod mentorstvom razredničarke in vzgojiteljic, celo šolsko leto izvajajo naloge po programu, ki so si ga zastavili.
Tujim gostom smo predstavili našo šolo in vrtec, predvsem pa delo v projektu Dvig socialnega in kulturnega kapitala v okoljih, kjer živijo predstavniki romske skupnosti. Predstavljeno je bilo delo z otroki Romi od začetka delovanja vrtca, do danes, vključili pa smo tudi delo s starši, ki je bilo v času projekta še posebej uspešno.
Tuji gostje so bili nad sodelovanjem in povezovanjem vrtca s šolo navdušeni, saj otroci tako ne potrebujejo posebnega uvajalnega obdobja, ko pridejo v prvi razred. Dobro sodelovanje šole in vrtca so potrdili tudi na srečanju prisotni romski starši.
Velik napredek vidimo v tem, da starši vpisujejo otroke že v prvo starostno obdobje, obisk neformalnih in formalnih srečanj s starši pa se je povečal.
Tuji gostje so bili navdušeni nad delom, organizacijo in uspehi, ki jih dosegamo skupaj učenci, učitelji in starši.
Zahvaljujemo se ge. Samanti Baranja, da je v našem delu prepoznala visoko kakovost in kulturno primernost našega zavoda, ki ga je kot primer dobre in odlične prakse vredno pokazati tujim udeležencem.
mag. Marija Horvat, ravnateljica