Zaključek projekta UŽIVAJMO V ZDRAVJU
Na OŠ Franceta Prešerna Črenšovci se zaključuje projekt UŽIVAJMO V ZDRAVJU, oz. celostni inovativni model za zagotavljanje zdravega življenjskega sloga s poudarkom na prehranjevanju, gibanju, preprečevanju in obravnavi debelosti pri otrocih, mladostnikih ter odraslih in zmanjševanju neenakosti v zdravju.
Nosilec projekta: je Zavod Republike Slovenije za šolstvo (vodja ga. Irena Simčič), sodelujoči partnerji pa Nacionalni inštitut za javno zdravje, Univerza v Ljubljani (Fakulteta za šport, Pedagoška fakulteta), Institut „Jožef Stefan“, Fakulteta za zdravstvo Jesenice, Univerza v Mariboru (Fakulteta za zdravstvene vede)
- Splošni cilj projekta je zmanjšanje ali preprečitev bolezni, povezanih z življenjskim slogom.
Šolski projektni tim na OŠ Franceta Prešerna Črenšovci so sestavljali: Marija Horvat, ravnateljica; Metka Husar Černjavič, koordinatorica projekta; Bojan Horvat, športni pedagog; Roland Sobočan, vodja kuhinje; Mitja Gomboc, športni pedagog; Ana Petek, svetovalna delavka.
V okviru projekta smo si na osnovi analize stanja pripravil akcijski načrt za promocijo zdravega življenjskega sloga ter v sodelovanju s celotnim učiteljskim zborom izvajali dejavnosti na področju gibanja in prehrane:
- praznovanje rojstnih dni vbrez sladkarij in odsvetovanih živil;
- popoldanske kuharske delavnice zdrave prehrane;
- prehranske delavnice Koliko sladkorja vsebuje?, Prehranski semafor, Senzorično prepoznavanje živil;
- vodenje koledarjev z zapisom zaužitega sadja in zelenjave;
- degustacija sadno-zelenjavno napitkov;
- predavanja o gibalnih in prehranskih navadah mladostnikov, zdravi prehrani ter ekološkem kmetovanju;
- dnevno izvajanje aktivnih rekreativnih odmorov;
- minutke za zdravje med poukom, vključevanje aktivnih metod za spodbujanje gibanja pri pouku;
- spodbujanje okolju prijaznega prihoda v šolo;
- množičen tek za otroke …
Pomemben rezultat projekta je sodelovanje staršev, športnega pedagoga in zdravnika pediatra, ki preko rezultatov športno-vzgojnega kartona (SLOfit) spremljajo telesno- gibalni razvoj posameznega otroka in morebitne težave na tem področju. Tako za vključene učence od 2. do 9. razreda dobijo vsakoletno povratno informacijo o otrokovem trenutnem stanju v primerjavi z vrstniki.
Dejavnosti so del letnega delovnega načrta, zato se z zaključkom projekta izvajanje le-teh ne končuje, ugotavljamo pa, da smo učence bolj ozavestili, kar je opazno v razmišljanju učencev:
- Zelo mi je bilo všeč…
- da smo spoznali, koliko sladkorja je v naših priljubljenih jedeh;
- da smo bili zelo aktivni in smo spoznali svoje zmožnosti;
- ko smo spoznavali nove okuse;
- da smo lahko sami raziskovali in proučevali hrano;
- ko smo plesali kavbojsko polko.
- Zanimivo se mi je zdelo…
- merjenje srčnega utripa;
- ko smo poskušali različno sadje in zelenjavo;
- da vsebuje Nutella toliko sladkorja;
- podatki o prehranjevalno-gibalnih navadah in deležu debelih otrok.
- Naučil sem se…
- kako so povezani prehrana, gibanje in zdravje;
- da se za dobro življenje moram veliko gibati in zdravo jesti;
- ura športne vadbe mine zelo hitro.
- Katero znanje boš uporabil?
- V trgovini bom pogledal, koliko sladkorja vsebuje živilo;
- za svoje telo moram skrbeti in se zdravo prehranjevati, da se izognem bolezni;
- moja kosila bodo bolj bogata z zelenjavo;
- užival bom živila, ki vsebujejo manj soli, sladkorja in maščob;
- več se bom gibala in se zdravo prehranjevala;
- ob športnih aktivnostih se sprostim.
Dejavnosti se z zaključkom projekta ne zaustavljajo, še naprej bomo aktivno iskali nove rešitve za boljše zdravje današnje in bodočih generacij.
Šolsko projektni tim OŠ Franceta Prešerna Črenšovci