Hospitacija ravnateljev pri medpredmetno in timsko zasnovani učni uri
V četrtek, 6. decembra 2012, smo na naši šoli gostili 13 ravnateljev osnovnih šol, ki so na povabilo predstojnice murskosoboške enote Zavoda za šolstvo Irene Kumer, spremljali medpredmetno in timsko zasnovano učno uro naravoslovja in glasbe v 7. razredu na temo zvok. Ravnatelji so pri tem posebej pozorno spremljali razvijanje bralne pismenosti učencev. Učno uro sta pripravila učitelja Jelka Pal in Tomi Bušinoski. Izvedla sta jo kot pouk v tandemu v dveh strnjenih šolskih urah. Učna snov je bila predstavljena z vidikov naravoslovja in glasbe.
Uvodna motivacija učencev je bila glasbena, saj so poskušali zvok dojeti kot nekaj, kar jim je vsakdanje, hkrati pa sprevideti, da lahko pri oddajanju in sprejemanju zvoka nastanejo tudi motnje. V prvem delu učne ure sta bila predstavljena govorni in slušni aparat, podkrepljeno s shematskimi prikazi, video posnetki glasilk in animacijo prenosa zvoka skozi ušesne dele. Učenci so ugotavljali, kaj pomeni frekvenca, valovanje, kaj pomeni prenašanje zvoka po zraku, v prostoru. Osrednji del učne ure je bil namenjen aktivnemu delu učencev, ki so na podlagi raznovrstnih eksperimentov v dvojicah ugotavljali lastnosti zvočnih pojavov. Učenci so samostojno raziskovali zvočne pojave in njihove vplive. Pri tem so uporabljali delovne liste z navodili, različne pisne vire in tudi pridobljene rezultate praktičnih eksperimentov. S tem so utrjevali bralno pismenost, saj so morali samostojno slediti navodilom, izluščiti podatke in zapisati ugotovitve. Vsaka dvojica učencev je izvedla vse eksperimente.
Ob koncu ure so o ugotovitvah razpravljali, jih dodatno razložili in preverili, ali so pojave, ki so jih spoznavali, tudi razumeli. Učenci so poročali in svoje odgovore na delovnih listih dopolnjevali. Definicije so poskušali oblikovati skupaj. Na koncu učne ure so učenci opravili še slušno nalogo, v kateri so morali razločiti različne vrste zvoka, ki so jih teoretično definirali na začetku učne ure. Na podlagi tega so urili sluh in prepoznavanje različnih zvočnih pojavov.
Pri učni uri so učenci dosegali tudi cilje višjih taksonomskih ravni (utemeljevanje, sklepanje, argumentiranje, …). Učenci so bili zelo aktivni in so v zaključni evalvaciji zapisali pozitivno mnenje o učenju na takšen način.