Odraščanje – Šolski otroški parlament 2012
V petek, 16. 11. 2012, smo izvedli celodnevne aktivnosti v zvezi z otroškim parlamentom, ki letos poteka na temo odraščanje.
Najprej so se učenci razredne in predmetne stopnje ločeno pobliže spoznali s tematiko, o kateri so sicer že marsikaj vedel, a so zvedeli še veliko zanimivosti, ki sta jim jih v razgovoru razkrili učiteljici Nataša in Mirjam.
Učenci so zatem v starostno mešanih skupinah ustvarjali v 11 delavnicah:
- MEGA KNJIGA – učenci so izdelali knjigo, ki vsebuje na eni strani opis in ilustracijo življenja otroka, na drugi pa odraslega.
- MERIMO SE – v delavnici so izdelali merilnika višine v obliki žirafe in fanta. Mlajši učenci pa so izdelali igro spomin, in sicer na temo zdrava prehrana.
- TUKAJ SNEMAMO FILM! – Nadebudni igralski talenti so besedilo in igro združili v film Šola na off, katerega sporočilo je, da otroci ne morejo brez odraslih (in najbrž tudi obratno).
- ODRAŠČAMO S SPLETOM – učenci so se seznanili z nevarnostmi na spletu; izdelali so multimedijsko predstavitev, v kateri so zbrali nasvete o varnosti in zaščiti na spletu.
- ODRAŠČANJE NEKOČ IN DANES – s pomočjo ankete so tako mlajši kot starejši učenci poizvedovali, kako so odraščali starši in celo stari starši ter kako odraščajo današnji otroci.
- ODRAŠČAMO OB IGRI – Da se igre v posameznem obdobju odraščanja razlikujejo ter da so starši odraščali ob drugačnih igrah ob kakršnih odraščajo današnji otroci, so ugotavljali učenci v tej delavnici.
- OGLEJMO SI FILM – filmska vzgoja je v obdobju odraščanja zelo pomembna in tudi okus gledalcev se z leti spreminja. Norveški film je ponujal veliko sporočil o obdobju odraščanja, prepletenih z različnimi vrednotami, ki jih učenci postavljajo na najpomembnejša mesta.
- OBIČAJI IN OBREDI ODRAŠČANJA PO SVETU – obredi odraščanja po svetu so zelo zanimivi in se močno razlikujejo od kulture do kulture, kar so učenci likovno upodobili na plakatu.
- GLASBA MED ODRAŠČANJEM – učenci so ugotavljali, da je vsako obdobje odraščanja zaznamovano z drugačno zvrstjo glasbe; različne glasbene okuse pa so združili v skupni pesmi, ki so jo zapeli, melodijo pa zaigrali na priložnostne instrumente.
- RAZLIKE MED SPOLOMA – TO SEM JAZ – učenci so s pomočjo literature raziskovali lastno samopodobo ter v zloženkah oblikovali nasvete za zdravo odraščanje. Mlajši učenci so v Knjigi o sebi obelodanili svoja močna področja.
- REŠEVANJE PROBLEMATIKE ODNOSNE AGRESIVNOSTI – v delavnici so učenci spoznavali kateri dejavniki vplivajo na jezo, konfliktnost posameznika v odnosu do drugih ter na kakšen način lahko svoja negativna čustva obvladujemo.
Po neverjetno ustvarjalnem delu v delavnicah smo v šolski telovadnici izvedli še 22. šolski otroški parlament, v okviru katerega smo učence 1. razredov sprejeli v šolsko skupnost učencev, pregledali sklepe lanskoletnega ŠOP, poročali o delu in ugotovitvah v delavnicah ter oblikovali sklepe letošnjega ŠOP. Imenovani so bili člani ŠOP, ki se bodo udeležili medšolskega OP v začetku prihodnjega leta: Lučka, Iva, Nino C., Miha in Maja.
Mentorica ŠOP: Nataša Litrop