Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Odraščanje – Šolski otroški parlament 2012

V petek, 16. 11. 2012, smo izvedli celodnevne aktivnosti v zvezi z otroškim parlamentom, ki letos poteka na temo odraščanje.

Najprej so se učenci razredne in predmetne stopnje ločeno pobliže spoznali s tematiko, o kateri so sicer že marsikaj vedel, a so zvedeli še veliko zanimivosti, ki sta jim jih v razgovoru razkrili učiteljici Nataša in Mirjam.

Učenci so zatem v starostno mešanih skupinah ustvarjali v 11 delavnicah:

  • MEGA KNJIGA – učenci so izdelali knjigo, ki vsebuje na eni strani opis in ilustracijo življenja otroka, na drugi pa odraslega.
  • MERIMO SE – v delavnici so izdelali merilnika višine v obliki žirafe in fanta. Mlajši učenci pa so izdelali igro spomin, in sicer na temo zdrava prehrana.
  • TUKAJ SNEMAMO FILM! – Nadebudni igralski talenti so besedilo in igro združili v film Šola na off, katerega sporočilo je, da otroci ne morejo brez odraslih (in najbrž tudi obratno).
  • ODRAŠČAMO S SPLETOM – učenci so se seznanili z nevarnostmi na spletu; izdelali so multimedijsko predstavitev, v kateri so zbrali nasvete o varnosti  in zaščiti na spletu.
  • ODRAŠČANJE NEKOČ IN DANES – s pomočjo ankete so tako mlajši kot starejši učenci poizvedovali, kako so odraščali starši in celo stari starši ter kako odraščajo današnji otroci.
  • ODRAŠČAMO OB IGRI  – Da se igre v posameznem obdobju odraščanja razlikujejo ter da so starši odraščali ob drugačnih igrah ob kakršnih odraščajo današnji otroci, so ugotavljali učenci v tej delavnici.
  • OGLEJMO SI FILM – filmska vzgoja je v obdobju odraščanja zelo pomembna in tudi okus gledalcev se z leti spreminja. Norveški film  je ponujal veliko sporočil o obdobju odraščanja, prepletenih z različnimi vrednotami, ki jih učenci postavljajo na najpomembnejša mesta.
  • OBIČAJI IN OBREDI ODRAŠČANJA PO SVETU – obredi odraščanja po svetu so zelo zanimivi in se močno razlikujejo od kulture do kulture, kar so učenci likovno upodobili na plakatu.
  • GLASBA MED ODRAŠČANJEM – učenci so ugotavljali, da je vsako obdobje odraščanja  zaznamovano z drugačno zvrstjo glasbe;  različne glasbene okuse pa so združili v skupni pesmi, ki so jo zapeli, melodijo pa zaigrali na priložnostne  instrumente.
  • RAZLIKE MED SPOLOMA – TO SEM JAZ – učenci so s pomočjo literature raziskovali lastno samopodobo ter v zloženkah oblikovali nasvete za zdravo odraščanje. Mlajši učenci so v Knjigi o sebi obelodanili svoja močna področja.
  • REŠEVANJE PROBLEMATIKE ODNOSNE AGRESIVNOSTI – v delavnici so učenci spoznavali kateri dejavniki vplivajo na jezo, konfliktnost posameznika  v odnosu do drugih ter na kakšen način lahko svoja negativna čustva obvladujemo.

 

Po neverjetno ustvarjalnem delu v delavnicah smo v šolski telovadnici izvedli še 22. šolski otroški parlament, v okviru katerega smo učence 1. razredov sprejeli v šolsko skupnost učencev, pregledali sklepe lanskoletnega ŠOP, poročali o delu in ugotovitvah v delavnicah ter oblikovali sklepe letošnjega ŠOP.  Imenovani so bili člani ŠOP, ki se bodo udeležili medšolskega OP v začetku prihodnjega leta: Lučka, Iva, Nino C., Miha in Maja.

Mentorica ŠOP: Nataša Litrop

Vsa polja so obvezna.

Skip to content