Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

DELAVNICA: Moje razmišljanje o delu in ustvarjalnosti, predstavniki EKO in zdrave šole

Namen:

Učenci se srečajo z vrednotno domeno Delo in ustvarjalnost, vzpostavijo odnos do nje in jo pri sebi ovrednotijo.

Potek dela:

  • Pogovor o delu in ustvarjalnosti (radovednost, sodelovanje, kritično mišljenje, odličnost, zanesljivost, podjetnost, skrb za okolje, spoštovanje dela, delavnosti).
  • Kaj je delo? Kaj je ustvarjalnost?
  • Kaj delo in ustvarjalnost pomenita meni?
  • Kaj delam v duhu te vrednote?
  • Katere so tiste stvari, ki jih vi izjemno radi počnete?
  • Katero delo te tako izpopolnjuje, da bi v njem želel postati odličen?
  • Kaj bi še lahko naredil?
  • Katero področje v mojem življenju je takšno, da bi ga želel narediti odličnega?
  • Moja zaključna misel.

 

Nastala so zanimiva razmišljanja, kjer so učenci izrazili svoj odnos do dela in ustvarjalnosti.

Delo in ustvarjalnost sta povezana. Pod delo si predstavljam, da se trudiš na nekem področju npr. glasbena in likovna umetnost, pisanje pesmi … Ustvarjalnost je vse to, kar prihaja iz nas. Dobimo idejo in jo npr. narišemo, napišemo in tako izrazimo svojo domišljijo. Menim, da če želimo nekaj ustvariti in biti ustvarjalni, se moramo za to potruditi, delati, predvsem pa  uporabiti svojo domišljijo.

Delo je nekaj, kar te veseli, s čim se ukvarjaš, ga imaš rad. Z delom v življenju uspeš. Ustvarjalnost je lastna domišljija, s katero izraziš sebe. Ustvarjalen si lahko na različnih področji, npr. v glasbi, likovni umetnosti, pisanju pesmi. Delo in ustvarjalnost se združujeta v t. i. ustvarjalno delo. Ustvarjalno delo pa pomeni, da neko delo opravljaš odlično in te veseli.

Delo je temelj našega ustvarjanja. Tako se z delom in ustvarjalnostjo dokazujemo na različnih področjih. Sama sem delovna in ustvarjalna na glasbenem in likovnem področju. Moje delo se tako odraža na papirju in na koncertih. Rada imam tudi delo z otroki, kar izražam z animatorstvom. Z delom in ustvarjalnostjo se lahko dokazuje vsak na različnih področjih.

Delo je zame takrat, ko delam nekaj, kar me veseli. Rada hodim na gasilske vaje in k pevskemu zboru. To me veseli. Veseli me tudi delo na področju medicine. Ustvarjalnost pa je zame to, da ustvarjam nekaj svojega, nekaj nenavadnega, nevsakdanjega. Najbolj sem ustvarjalna na likovnem področju, saj vedno želim ustvariti nekaj novega. Tudi pri pisanju pesmi sem rada ustvarjalna, v pesmih namreč izražam svoja čustva in svoje misli.

Ustvarjalnost je, ko kaj počnem zelo rada in se pri tem še zabavam, vključujem svojo domišljijo ter ustvarim čudovite izdelke. Ustvarjalni smo lahko na različnih področjih. Sama sem zelo ustvarjalna na glasbenem in likovnem področju ter pri pisanju pesmi. Delo je, ko se trudiš, vadiš, delaš tisto, kjer si odličen. Se trudiš, da dosežeš svoje cilje, ki si jih zadaš. Delo in ustvarjalnost sta povezana. Na določenem področju se trudimo, da bomo uspešni in ob samem izvajanju smo lahko tudi ustvarjalni.

S trudom in delom  smo lahko na določenem področju uspešni, tudi na področjih, kjer smo slabši. Z ustvarjalnostjo in domišljijo izumiš nekaj novega, drugačnega, edinstvenega. Delo in ustvarjalnost sta pomembna, saj lahko dosegamo številne uspehe.

Ustvarjalna sem pri športu, pisanju zgodbic in pri likovni umetnosti. Ustvarjalnost je, ko kaj narediš sam, je zanimivo in ne ponavljaš za drugimi. V življenju potrebujemo delo in ustvarjalnost.

Ustvarjalna sem v glasbeni šoli, pri pisanju pesmi in zgodb ter pri risanju. Ustvarjalnost je to, ko nekaj narišeš drugače, zanimivo, da ti takoj pade v oči. Delo je zame tudi to, da ko ti je dolgčas, začneš risati, pisati zgodbe in pesmi; ko nekomu pomagaš pri težkih nalogah. Delo je tudi, ko počneš nekaj, kar te veseli in kar imaš rad.

Zapisala: Ana Petek, varuh etike in vrednot

Vsa polja so obvezna.

Skip to content