Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Delavnost in ustvarjalnost v 4. a

Delavni in ustvarjalni učenci ne začnejo biti šele v šoli, saj že prej osvojijo neštete spretnosti in sposobnosti, ki jih nato v šoli vnaprej razvijajo. Dan na dan iščejo nove izzive, odkriti želijo svet, preveriti svoje zmogljivosti. Za delo in ustvarjalnost potrebujejo doživetja in učenje z vsemi čutili. Lažje se je namreč učiti, če je vključenih več čutil, če torej učne poti v spomin vodijo preko gledanja, poslušanja, tipanja, okušanja in vonjanja in če lahko ob učenju uresničujejo predvsem svoje ideje in želje.

Tako so učenci 4. a razreda imeli pred kratkim priložnost, da so pri predmetu glasbena umetnost po lastnih željah in načrtu izdelali doma glasbilo iz odpadnih materialov. Glasbilo so tudi poimenovali in iz njih v šoli sestavili Reciklirani orkester. Vsakodnevno so se radi zbirali ob njih, si jih med seboj ponosno menjavali in se povsem sami naučili zaigrati skupno melodijo. Pri tem delu so bili zelo ustvarjalni in domiselni, z veseljem so zaigrali vsakemu, ki jim je bil pripravljen prisluhniti.

Tudi pri predmetu naravoslovje in tehnika imajo učenci večkrat priložnost izkazati svojo delavnost in ustvarjalnost; včasih izdelke izdelujejo po že vnaprej pripravljenih načrtih (hišica iz papirja), včasih pa izdelek izdelajo po lastnem načrtu in zamisli. Tako so izdelali tudi prašička – hranilnik iz odpadnega materiala. Ko smo nato prašičke primerjali med seboj in jih vrednotili, smo ugotavljali, da je vsak imel drugačno idejo in pristop k rešitvi naloge in da je vsak nastali prašiček unikaten in po svoje zelo zanimiv.

Naloga učiteljev je, da učencem omogočimo biti delavni in ustvarjalni pri vseh predmetih, pomembno pa je tudi, da jim damo možnosti, da sodelujejo na različnih tekmovanjih, natečajih, srečanjih… Obenem pa jih moramo navdihniti, da te priložnosti v čim večji meri izkoristijo!

Zapisala razredničarka 4. a:

Gabrijela Novak, prof. RP

Vsa polja so obvezna.

Skip to content