Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Inovacijski projekti ZRSŠ

LETO ZAČETKA PROJEKTA: 2007/2008
VODJA PROJEKTA: Metka Husar Černjavič
STROKOVNI KONZULENT: Irena Kumer, predstojnica OE ZRSŠ Murska Sobota
ODGOVORNA NOSILKA PROJEKTA: Marija Horvat, ravnateljica
Člani projektne skupine: Ana Petek, svetovalna delavka
Jelka Pal, učiteljica BI-KE
Karmen Škafar, učiteljica MAT
Karmen Zadravec, učiteljica 1. triade
Gabriela Novak, učiteljica 1. triade
ga. in g. Gjerek, starša
ga. in g. Ternar, starša
Patricija Žabot, učenka
Gregor Kramar, učenec
Cilj:
Zmanjšati vse oblike nasilja v šoli z usklajenim delovanjem učencev, učiteljev in staršev.

Delni cilji:

  • Senzibilizirati učence, učitelje in starše za pojave nasilja.
  • Sistematično uvajati preventivne dejavnosti.
  • Oblikovati sistem nagrajevanja učencev.
  • Povečati sodelovanje in občutek pripadnosti med učenci.
  • Spodbuditi odgovornost za lastna dejanja pri vseh udeležencih.
  • Vzpostaviti boljšo komunikacijo med učitelji in starši.

Opis dosedanjih aktivnosti:

V juniju 2007 smo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali pojav nasilja med učenci na šoli.Na osnovi analize rezultatov smo načrtovali in izvedli naslednje dejavnosti:

  • Podpis dogovora o medsebojnem sodelovanju učencev, njihovih staršev in razrednikov. Podpisniki so se zavezali, da bodo izpolnil svoje obveznosti, navedene v dogovoru. S tem smo želeli poglobiti sodelovanje in povečati odgovornost vseh subjektov.
  • Razvoj in širjenje že vpeljane prakse mentorstva učencev 9. razreda prvošolcem. Vsak prvošolček dobi mentorja devetošolca, ki ga vsak dan sprejme pri jutranjem prihodu v šolo, ga pospremi v garderobo, mu pomaga pri preoblačenju, preobuvanju, odklepanju in zaklepanju garderobne omarice in ga odpelje v razred. Učenci vodijo dnevnik zapisov, ki ga opremljajo tudi z risbicami in fotografijami.
  • Uvedba tedenskih dopoldanskih govorilnih ure za starše in učence. Spremljamo  obisk in realizacijo sprejetih dogovorov na teh urah.
  • Izbor »human učenec«. Oblikovali smo šolski pravilnik po katerem nagrajujemo humana dejanja in odnos učencev do sočloveka. V šolskem letu 2008/2009 se projekt nadaljuje.

V šolskem letu 2008/2009 bomo v prvi triadi izvajali inovacijski projekt z naslovom  »Z bralnimi strategijami do učinkovitejšega branja«. Zanima nas predvsem, kako uporabimo različne bralne vaje in učne strategije za izrazitejše zanimanje otrok za branje. S tem želimo pripomoči k boljšemu razumevanju prebranega.

Za projekt smo se odločili predvsem zato, ker učenci velikokrat premalo posegajo po bralni literaturi; preberejo le tisto, kar je nujno, izstopajo le nekateri posamezniki. Zakaj v 1. triadi.? Zato, ker moramo dobre bralce vzgajati od malega.

Cilji tega inovacijskega projekta so torej:

  • učence spodbuditi k branju;
  • učence naučiti nekaterih bralnih strategij;
  • z bralnimi strategijami izboljšati razumevanje prebranega.

Romana Glavač,
vodja inovacijskega projekta

Skip to content