Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Razvijanje zdravega občutka lastne vrednosti …

Dejavnosti za razvijanje zdravega občutka lastne vrednosti, samopodobe, pozitivnega samovrednotenja pri učencih

 

Izvedba z učenci 3. razreda

 

Dejavnosti sta izvajali svetovalna delavka v sodelovanju z razredničarko.

 

  1. 1.     KAJ JE SREČA?

Pogovor o tem, kaj me v življenju osrečuje, dela srečnega, kdaj sem srečen. Vsak učenec potem izdela svoj VRČEK SREČE in ga predstavi svojim sošolcem.

 

  1. 2.     PRIJAZNO SPOROČILO

Učenci pišejo prijazno sporočilo svojim staršem. Se jim zahvalijo za vse, kar so dobrega storili za njih. To predstavijo sošolcem in potem podarijo svojim staršem.

 

  1. 3.     MOJA PRIJATELJSTVA

Pogovor z učenci o prijateljstvu, kaj najraje počnejo skupaj s prijatelji, kako si pomagajo med sabo, kaj jim je všeč pri prijateljih. To zapišejo na delovnem listu in predstavijo sošolcem.

 

  1. 4.     MOJ GRB

Učenci izdelajo svoj grb v katerega zapišejo svoja posebna znanja, najljubše ljudi, najljubši kraj in najpomembnejši dosežek. Grb potem predstavijo svojim sošolcem.

 

  1. 5.     NEKAJ STVARI O MENI

Učenci se predstavijo na različne načine in sicer, da povedo in zapišejo čim več različnih stvari o sebi. To potem predstavijo svojim sošolcem.

 

  1. 6.     NAJBOLJŠE PRI MENI

Učenci razmišljajo o tem, kaj mislijo, kaj pri njih je njihovim prijateljem najbolj všeč. Torej o sebi razmišljajo z zornega kota svojega prijatelja. To potem spet predstavijo sošolcem.

 

  1. 7.     DANES JE DAN ZA POHVALE

Učenci si predstavljajo, da je danes dan za pohvale, ko se morajo pohvaliti za pet stvari, ki so jim res uspele in na katere so ponosni. To zapišejo na delovni list z zvezdo. Zvezdo potem predstavijo sošolcem. To  dejavnost  smo  skupaj z učenci predstavili na mednarodnem simpoziju »Avtonomija šole pri uresničevanju vzgojne in izobraževalne funkcije«  na naši šoli, kot primer dobre prakse.

 

Skupna ugotovitev učencev pri vseh dejavnostih je bila, da sedaj bolj poznajo sebe in tudi svoje sošolce, kar prej niso znali. Ugotovili so, kje vse so dobri in uspešni, zakaj vse se lahko pohvalijo. Ugotovili so tudi, da so zadovoljni sami s sabo, kjer pa še niso, vedo, kako to izboljšati.

 

Sklepna ugotovitev je bila, da če si zadovoljen sam s sabo, se s sošolci ne prepiraš, ne tepeš, jim ne govoriš grdih besed, ampak se do njih lepo vedeš, z njimi sodeluješ, jim po potrebi pomagaš. Vse to pripomore k boljšemu počutju v razredu in tudi boljšemu učnemu uspehu.

 

Z dejavnostmi bomo v tem šolskem letu še nadaljevali.

 

Ana Petek, univ. dipl. soc. del., svetovalna delavka, varuh etike in vrednot

Sonja Gjerkaš Ščančar, prof. RP, razredničarka

Skip to content