Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Godi Keller – Šola za vsakega otroka – ali za tiste, ki so dobri pri testih?

Šola za vsakega otroka – ali za tiste, ki so dobri pri testih?

Testiranje učencev in študentov je tesno povezano z idejo tekmovanja in zaradi tega, s potrebo po standardih. V pedagogiki so standardi problematični zaradi treh razlogov. Prvič – razpon talentov in veščin je precej širši, kot jih standardi lahko upoštevajo. Drugič – vzorec progresije se od otroka do otroka razlikuje, medtem ko so standardi osnovani na pričakovanju čim-prej-tem-bolje. In ne nazadnje – skoraj nemogoče je standardizirati selekcijo, količino in kvaliteto znanja, veščin in odnosa, ki naj bi bili v šoli prioriteta. Poleg kateregakoli šolskega sistema je torej potrebno graditi kulturo, v kateri lahko poskrbimo za individualne potrebe otroka, kulturo, če je to potrebno, v primeru, da zahteve sistema za otrokov razvoj niso plodne, ima prvo prioriteto – pred sistemom.

A school for every child – or for those which are good in tests?”

“The testing fo pupils and students is closely connected to the idea of competition and, because of that, to the need of standards. In pedagogy standards are problematic of three reasons: for the first: the range of talents and skills is much wider than the standards can take into consideration, for the second: the pattern of progression differs from child to child, while standards normally are based on a the-earlier-the-better expectation, and last but not least: it is almost impossible to standardize the selection, amount and quality of knowledge, skills and attitude which shall be given priority in the school. Beside any system in school it is therefore necessary to build a culture where the individual needs of the child can be taken care of, a culture which – if necessary, that is, if the demands from the system are not fruitful for the development of a child – must have first priority before the system.”

 

——————————————————————————————————

GODI KELLER je svojo pestro pedagoško pot pričel pred več kot petintridesetimi leti. Avtor knjige S srcem v šoli, prevedene tudi v slovenščino, in Tvil i fred (Dvom v miru), deluje kot samostojni mednarodni predavatelj, pisec in učitelj predvsem na Norveškem ter na Švedskem, Danskem, Češkem, Hrvaškem, v Sloveniji, Estoniji, Islandiji, Latviji in drugod.

Je zunanji strokovni sodelavec mnogih javnih in zasebnih šol in vrtcev ter izobraževanj/študijev za pedagoške poklice. Poleg tega predava slušateljem javnih in zasebnih ustanov, kot so bolnice, regionalne organizacije za rejništvo in različna združenja, ter podjetjem, ki podpirajo svoje zaposlene na področju starševstva. Zaradi potreb sodobnih staršev je pričel voditi ‘Šolo za starše’, ki je, zahvaljujoč njegovemu drugačnemu pristopu, naletela na izredno pozitiven odziv v vseh državah, kjer jo izvaja – tudi v Sloveniji.

Trenutno je najbolj poznan na Norveškem, kjer je več let sodeloval z nacionalno radijsko hišo. Njegov izjemen posluh za vprašanja mladih ga je usmeril na področje svetovanja tistim, ki so predčasno zapustili redno šolanje in iščejo svoje mesto v družbi; tako še danes sodeluje v projektu Pøbelprosjektet AS, ki mladim na robu družbe uspešno pomaga pri ponovnem vključevanju v družbo – vrnitev v izobraževalni proces ali pridobitev službe (dokumentarni film Pøbler, v katerem bomo lahko videli tudi nekaj njegovega dela, je bil premierno predvajan konec avgusta 2015 na Norveškem). Pri podobni tematiki sodeluje tudi z norveško socialno službo NAV, kjer pomaga mladim imigrantom.

Četudi izvira večina njegovih izkušenj iz waldorfske pedagogike, je njegovo sodelovanje z javnimi šolami in vrtci na Norveškem in drugod po Evropi pokazalo, da obstaja potreba po njegovih izkušnjah, nasvetih in pedagoško-življenjskih modrostih, ki presega morebitne drugačne izhodiščne teoretične osnove, saj je bistvo pedagoškega dela, ne glede na vse, otrok oziroma mladostnik.

 

 

Spletne povezave na nekatere članke in intervjuje

 

Dnevniki, revije idr.

 

Radio

 

Video

 

Ostale članke in radijski intervju vam lahko posredujemo preko e-pošte.

 

 

Kontaktna oseba za Slovenijo in Hrvaško

 

Manca Biber

E-naslov: manca.biber@waldorf.si

GSM: 051 304 406

Tel.: : ++386 (0)1 434 55 77

FB: Godi Keller – S srcem v šoli

 

Zavod za razvoj waldorfskih šol in vrtcev

Association for the Development of Waldorf Schools and Kindergartens

Streliška 12, 1000 Ljubljana, Slovenija

www.waldorf.si

FB: Zavod za razvoj waldorfskih šol in vrtcev

Skip to content