Osnovna šola Franceta Prešerna Črenšovci

Matematične delavnice

Matematična delavnica 7

 

Predmet je enoletni na razred.

 

Namenjen je učencem, ki radi rešujejo bolj in manj zapletene matematične uganke, probleme, križanke, labirinte, sudokuje, potapljajo ladjice in rešujejo gobeline. So vedoželjni in želijo spoznati, kako so računali stari narodi. Spoznajo postopke za reševanje lažjih in težjih logičnih nalog, odkrivajo viteze in oprode,razvrščajo osebe in karte po točno določenem vrstnem redu. Spoznavajo kvadratna števila, trikotniška števila in velika števila. Tlakujejo ravnine s pravilnimi večkotniki in oblikujejo vzorčke po lastnem okusu. Učenci delajo samostojno ali v skupinah.

 

Predmet se izvaja 1 uro na teden po urniku. Letno izvajamo 35 ur.

 

Vsebina matematične delavnice je razdeljena v štiri sklope:

  • Nenavadna aritmetika
  • Logika
  • Štetje
  • Tlakovanje.

 

Splošni cilji predmeta:

  • Učenci pridobijo izkušnje in jih povezujejo z matematičnimi znanji, pridobljenimi pri rednem pouku.
  • Oblikujejo pozitivni odnos do matematike in do lastne matematične dejavnosti.
  • Razvijajo sposobnost opazovanja in spremljanja lastnega načina razmišljanja.
  • Razvijajo prostorsko predstavljivost.
  • Spoznajo matematiko kot delo več generacij in narodov.
  • Matematična znanja poglabljamo v smereh, ki niso neposredno povezane z delom pri pouku matematike.
  • Učijo se celovitega načrtovanja in izvajanja matematične dejavnosti ter sodelovanja z drugimi.

 

Predmet bo poučevala učiteljica matematike Karmen Škafar.

 

MATEMATIČNE DELAVNICE

Pri predmetu matematična delavnica se učenci ukvarjajo z dejavnostmi, povezanimi z matematiko ter izmenjujejo svoje ideje in razumevanje matematike s sovrstniki in z učiteljem. Čeprav se matematična delavnica pomembno navezuje na pouk matematike, so temeljne razlike med obema. Pri rednem pouku je poudarek na oblikovanju matematičnih pojmov ter na pridobivanju osnovnih proceduralnih in problemskih znanj. V matematični delavnici pa je pomembno, da učencem na zanimiv način skušamo prikazati uporabo znanj, obravnavanih pri rednem pouku. Vključujemo tudi izkustveno učenje vsebin, s katerimi se učenci srečajo kasneje pri rednem pouku in matematične vsebine navezujemo na doživljanje učencev ter matematična znanja poglabljamo v smereh, ki niso neposredno povezane z delom pri pouku. Tudi metode dela so drugačne, prilagojene interesom in sposobnostim učencev. Tako se poslužujemo samostojnega dela, samostojnega ali skupinskega preiskovanja, aktivnega pridobivanja izkušenj (risanje, tlakovanje, igranje, modeliranje z materiali) itd. vendar si vseskozi prizadevamo za matematično refleksijo.

Predmet je namenjen učenkam in učencem različnih matematičnih sposobnosti. Matematična delavnica sestoji iz treh enoletnih izbirnih predmetov:
Matematična delavnica 7 (Logika, Štetje, Nenavadna aritmetika, Tlakovanja).
Matematična delavnica 8 (Zgodovina matematike, Drugačna geometrija, Miselne igre in zanimivi miselni postopki, Geometrija s pripogibanjem papirja).
Matematična delavnica 9 (Diofantske enačbe in aritmetične uganke, Telesa in prostor, Matematična šifriranja, Fraktali).

Učni načrt vsebuje 12 sklopov, ki med seboj niso ozko povezani, se pa vsi smiselno navezujejo na redni pouk matematike. Učitelj v vsakem razredu izbere tri ali štiri od predlaganih sklopov iz učnega načrta in jih po potrebi prilagodi ter dopolni. Učenec naj načeloma obiskuje delavnico, ki se navezuje na razred, ki ga učenec obiskuje. Seveda pa so možne smiselne izjeme. Učenec lahko obiskuje delavnico za osmi ali deveti razred tudi, če ni bil udeležen v predhodnih matematičnih delavnicah.

Skip to content